Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,485
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Pipelengde
Som du ser av infoen fra Leca så behøver ikke pipa stikke over mønet dersom avstanden er 3 meter eller mer til taket, men husk at du kan få dårlig trekk når pipa ikke er montert i mønet.For lav pipe ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Hvordan løses parabol med Elko Link?
Vi bygger ett stjernenett i huset med coax og kjøper nye TV apparater med innebygget MPEG 4 dekoder, slipper flere bokser på denne måten.Pioneer sin Kuoro kommer med innebygget dekoder i løpet av ...
Bad, våtrom og rørlegger
Påføring av smøremenbran.
Korleis påfører ein smøremembran?Det er vel pensel og rulle som vert brukt.Bruk heller kost istedenfor pensel, og/eller rulle. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Ferdighusleverandør
Dem er vel møkkalei folk som bestiller tusenvis av kataloger og renner ned kontoret dems og maser høl i hodet på dem-- Så blir det aldri noe av da ingen får tak på tomt
Oppussing og nybygg generelt
Ujevn vegg.. beste løsning?
Enkelt og greit jeg ville retta den opp, ved å splitte lekter opp i strimler som til sammen utgjør et rett underlag deretter hadde jeg skrudd opp ny gips.Ikke 6mm rehab. gips den er ikke noe serlig ...
Endelist til halvvegg
Kan du ikke bare få en blikkenslager til å bukke en løsning, ettersom du godtar det? ...
Takstoler eller Mønsås på uthus?
Legg opp en drager eller "møneås" vis spenne ikke er mer en 4 meter kan du bare legge en doppel 2"* 8" deretter lager du salinghakk og legger sperrene innpå;)Du trenger ikke noen ...
Ståldrager i 6x7 m rom ?
Fin Fin kveld ;D ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusjen; har lyst på glassbyggerstein - rørleggeren sa det var veldig kostbart
Nei, dette er ikke vanskelig. Men, som mye annet ser det billig ut ved første øyekast. Regner med MEGAflis taper penger på steinene, og tjener gode penger på avstandslistene. Jeg bygde opp med fliser ...
Bad, våtrom og rørlegger
Trenger hjelp med rette badegulv - Noen gode ideer ?
Går sikkert fint å fylle opp med trykkfast isopor eller xps.Men tror nok at det da er sikrest å armere påstøpen oppå.Er det lov å bruke isopor inne i huset ?Noen som vet noe mere om disse multimoll ...
Måleteknikk
Krysslaser eller Punktlaser?
tenk når du skal flislegge, helt suveren ;D ;DJeg kjøpte en slik og tenkte å bruke den til å få en rett topp på grunnmuren.DET kunne jeg spart meg, hadde ikke mulighet til å se laserlinjen i ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Vinneren er BD, Blue Ray Disc!!! HD DVD er død og begravet...
Kjører HD fra PC selv nå jeg, men får ikke super lyd da. Må ha et skikkelig lydkort og slikt.Har du testa andre codecs? Mulig at mitt lydanlegg er såpass bedritent slik at jeg ikke merker det, men med ...
Vannbåren varme
Akkumuleringstank
Det blir vel ikke så lange rørlengder? Jeg har ca 15 m rørlengde på de lengste, dette har aldri vært noe problem, men jeg kjører med "skoldetemperatur" på vannet ;D ...
Elektro og belysning
Dette er merkelig, sparelyspære varmer mer enn vanlig pære.
Takk for forsøk på oppklaring her. Kanskje er jeg blitt litt klokere, men syns fremdeles dette med mere varme fra lavere watt høres rart ut. Må vel bare akseptere.Noen ganger må man bare ...
Dør og vindu
Rette dør.. Hengselknekker?
Heisann,Hvis jeg har forstått deg rett, hadde tilsvarende problem i høst.Da var nedre hjørne under dørvrideren for trang(som forsåvidt er det samme som at øvre hjørne er for rom?).Lukket døra og ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Import av verktøy - et resultat av byggebolig eller ville du gjort det uansett?
Hadde aldri bestilt Dewalt DC616KB Spikerpistol fra USA uten å ha fått inspirasjonen gjennom dette forumet. Neste er Hitachi-pistolen samt Blå-Bosch skrumaskinen. Har hatt dårlig samvittighet for ...
Generell kjøkkenprat
Underlimt / overlimt og alt det der: kjøkkenvask
Jeg ser at vi etter vår 20% rabatt har betalt 7.495,- inkl mva for "Classic 8 stor vask" hos drømmekjøkken. Planlimt.Edit: vi bestilte i 2006 og fikk låst prisen da. ...
Gulv
Avrette betonggulv
Takk for tipset, jeg skal merke opp gulvet på denne måten.Jeg har allerede fått avrettet gulvet med selvutgjevnende sparkelmasse. Nå gjennstår altså "finavretting", der jeg prøver meg med ...
Dør og vindu
Terskel mellom rom?
Omtrent som døren inn på badet. Usikker på høyden på glippen, men 1,2-1,6 mm må det vel være. Du tenker vel på 1,2-1,6 cm. ?Ang. bad, skal det være min. 30mm høydeforskjell mellom døråpning, og topp ...
Verktøybutikker & Byggevarehus i Norge
Byggekonto
Dumt at jeg allerede har kjøpt tilhenger da...
...
Elektro og belysning
Elektromotor med drahjelp
1: Nei, dette går fint ( sålenge maks turtall på motoren ikke overskrides. Typisk 7500rpm)2. Du vil bruke mindre strøm til vifta,men mer til oppvarming ( luft suges ut fra huset )Utsikten.Takk for ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme: Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før?
Min energibrønn ligger rett utenfor garasjeåpningen. Den ligger jo under bakkenivå, og alle rør trekkes inn i huset under bakken.Når brønnen er koblet til blir det fylt over den, og jeg legger ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme i loftetasje???
Svigers har ett vanlig 140 kvd vanlig norsk standar boligpartner hus ifra 2001.. Dem har isolasjon 10 i gulv 20 i vegger 20 eller 30 i tak. Så har dem balansert ventilasjon..Dem fyrer aldri i 2 etasje ...
Ventilasjon og inneklima
Dimensjon og plassering av ventilasjonskanaler
Det er sant, men pga. trykktap det bør brukes størst mulige kanaler i hovedstrekk, og hovedstrekkene befinner seg for det meste i vertikale strekk som i vegger. og da må en opp i enten 6" eller ...
Dør og vindu
Tre/Aluminium Vindu & Farget Glass noen som har kjennskap til disse tingene?
Vi har en del store vinduer 2,6 meter høye, og de har et forholdsvis bra grønnskjær sett utenfra. Dette skyldes at glass som regel får den fargen når det blir tykt, og det må det være når det blir ...
3911
3912
3913
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›