Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,482
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Ansvarshavende i byggesøknad til kommunen.
Tusen takk for oppklarende svar.Begynte å tenke på det med eierforholdog og utbygging. Ser ut til at vi bør kjøpe huset før vi søker om utbyggeing. 8)Skal på Leca selvbygger kurs til uka
Konstruksjoner og isolering
Byggemateriale: Massivt tre?
synes dette virker spenndende, har lyst til å prøve det når jeg skal bygge, men vil først finne noen med erfaring. Si ifra hvis du går videre med ideen.Fikk prisoverslag av dem i fjor. ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme eller el.varmekabler i sokkelleilighet
takk for raskt svar, høres ut som en bra løsning det med å leie ut inkl. oppvarming. Var foresten innom å kikket på huset ditt på hjemmesiden din. Spennende å se fremgangen fra a til å
Hva skal jeg begynne med: Byggeprosessen.
Hos oss gjorde maskentrep. "alt" :) Husk å få løyve fra grunneierne før du begynner å grave dersom du må utenom egen tomt etter vann, strøm etc. ...
Planløsning og Fasade
Funkis & Moderne - Lenker og tips!
Her fant jeg mye inspirasjon ;DMark Magazine ...
Gulv
Valg av overflate rett på betong i kjeller.
Nordby fører Nora gulv i Norge.Vet ikke priser, men her er linken.Skal ha gummi i garasje og kjellertrapp selv,men er ikke kommet lengre enn å ha kjøpt tomt enda... ...
Hage og uterom
Sikring av skråning
Fant litt mer om dette i TEK 7-42 :Utearealer nær byggverk skal utformes slik at brukerne trygt kan oppholde seg i det fri. Det må også være tilstrekkelig og sikker plass for rekreasjon og lek nær ...
Dør og vindu
Glidehengslet eller topphengslet?
Hei.Det er ikke oppgitt noe om mål og den slags på vinduene du skal ha, men OBS! Bygg ( i Bergen i hvert fall) har toppsving vinduer fra Diplomat til ca 50% av villledende pris denne uken. Er i målene ...
Bad, våtrom og rørlegger
Når er et baderom er "fagmessig utført" ?
For fliser er anbefalt toleranseklasse 2, men 1, og 3 KAN benyttes. Det er egentlig store avvik som tolereres, (inntil 5mm over 2m) men jeg ville sagt slik, at hvis du "snoffler" i en flis i ...
Hage og uterom
Pris på ferdig lagt belegningstein
Noen som vet hva ferdig lagt belegningsstein (eks. Gråmiks) koster, gitt underlag som er pukket/gruset fra tidligere? I forbindelse med bygging av huset vårt vurderer jeg om jeg skal få lagt ...
Bad, våtrom og rørlegger
Ulike smøremebraner - hvilken produsent er best pris/kvalitet?
Jeg har brukt flere av membranene i Aftenpostens test uten at jeg har hatt noen problemer, også Megaflex. Hvis man skal bruke Megaflex på gulv må man ha mange strøk og duk. Dette tar tid... Da er det ...
Tor-Inge: Pris på sprengning av fjell på byggetomten.
Våre priser var 180 pluss moms pr. m3 for sprenging, og 65 pluss moms pr. m3 for bortkjøring.Dette var for ett år siden i Stavanger-distriktet. ...
@ra: Pris på sprengning av fjell på byggetomten.
Av graveren vi benytter har vi fått pris på 250,- pr/m3 for pigging/sprenging og 180,- pr/m3 for bortkjøring. + mva. ...
Vannbåren varme
Pristilbud Vannbåren varme: Trøndelag
Har fått følgende tilbud på vannbårent anlegg (luft/vann) fra aut.rørlegger:-Luft til vann varmepumpe ferdig montert med alle deler, koblinger og utedel, CTC 11kw. Rør og montasjedeler forøvrig i ...
Bad, våtrom og rørlegger
Blande avrettingsmasse sammen med sement/mørtel
Vanligvis tåler avrettingsmasse ikke fuktighet og hvis den skal brukes på bad må du ha membran over den. (smøremembran) ...
Prissjokk grunnarbeid+såle til garasje.
Tja, synes ikke det hørtes så ille ut. Har nettopp satt opp en garasje på 4.8x8.4m på jordgrunn. Jeg fikk selv et pristilbud på kun utgraving/bortkjøring av masse og tilbakefylling med stein/pukk, ...
Dør og vindu
Altandør på kun 690mm?
Hei.Da er jo løsningen nær... Så det med forhandler, og regner med jeg går til Hole Glass siden jeg jobbet hos gamle Hole Glass før det ble Pilkington. Har ingen tilknytning lenger, men føles jo litt ...
Dør og vindu
NorDan N TECH
Ja, er litt merkelig....Har konkretisert mitt spørsmål med antall og størrelse på vinduene jeg helst ser for meg i N-tech Passiv ( 3 vinduer på 1900*1700 mm), så får vi se hva han da svarer.Kan jo ...
Planløsning og Fasade
Tegne eget hus
kan anbefale sketch up. Har tegnet flere boliger og innredninger med det. kan legge ut litt eksempler på mine tegninger.
Elektro og belysning
Kan dere være så greie og gi meg ideer for takbelysning bortsett fra downlights?
Eg anbefaler deg å ta ein kikk på nettsiden til Lyskomponenter.De har mange kule skinner eller vaierbelysning. Alt etter det du liker. ...
Generell kjøkkenprat
Ved montering av benkeplate i tre - hva har dere mot veggen?
mht garanti på benkeplate må det tåle fukt - derfor silikon. ...
Gulv
Overgang mellom parkett og fliser?
1) Husk at parketten "lever" og trenger ekspansjonsfugen ifm varierende luftfuktighet og temperatur.Fyll derfor ikke fugen med silicon eller liknende. Slike fugemasser er ikke komprimerbare ...
Bad, våtrom og rørlegger
Renseanlegg og dimensjoner
Hei!Vi må ha ett slikt anlegg hvor man skilelr gråvann(alt bortsett fra WC) og sortvann (WC).Sortvann til lukket tank. Alt under 6m3 er tull i følge vår rørlegger. Vi går for 12m3. Da utnytter vi ...
Interiør, møbler og trapp
Walk-In-Closet
Vårt walk-in closet blir på 7,8m2, i tilknytning til hovedsoverom. ...
Vannbåren varme
Hva er silencioplater?
Ta en titt på sidene til Hunton:Hunton Silencio Thermohttp://www.hunton.no/nor/produkt.asp?id=58&view=gulv ...
3915
3916
3917
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›