Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,783
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Vannlilje i sinkbøtte?
Pga minsten må vi tørrlegge dammen på terrassen i sommer, men jeg har veldig lyst å ta vare på vannlilja som vi hadde i dammen. Så da lurte jeg på om noe har erfaring/peiling på om det går å ha vann i ...
Hvitevarer
Svidd plast på kokeplate
Klarte det mesterstykket å legge fra meg en brødpose på en nettopp avslått kokeplate!Før jeg rakk å reagere hadde selvfølgelig deler av posen svidd seg fast!Har prøvd å skrubbe det av med både ...
Elektro og belysning
Planlegging el til baderom
Takk for oppklaring, nå skjønner jeg det. Da blir det ornings likavæl.
...
Garasje og uthus
Hybel & Garasje - 2 biler, 3 roms hybel i byggesett
Skal det være "bolig"muligheter i kjellern..må du til med røningsveier.. min 2 fra pr rom..Få den til og "følge" terenget så mye som mulig;) ...
Elektro og belysning
Rør til el
Hei!De fleste vi har snakka med sier at vi skal gå for 230 v. Eletrikeren vår sa at det blir mindre og mindre 12v anlegg. Og ja, resten skal han få koble når han kjem frå ferie...
Bad, våtrom og rørlegger
Plassering av kjøkkenvask ifht inntak
Nei, det er ikke den største saken;) lager litt mer arbeid men slett ikke umulig ;D ...
Elektro og belysning
Montering av downlightkasse - kant i kant med lekter?
Takk
...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
Hvor får jeg kjøpt 80mm hullsag?!
Jeg trenger en 80mm hullsag til spotter. Hvor får jeg kjøpt dette??Finner bare 73-79-83-86Du kan fint bruke 79 eller 83.. Kjøp en stanly kniv hvis hullet blir for lite.(Ps: Jeg foretrekker et litt ...
Skal sette opp en redskapsbod!
Bare hyggelig;) ...
Lettvegg på gulvfliser
Jeg har pleid å feste slike vegger med skruer i fugene et par steder. Jeg har ikke boret dypt pga varmekabel og passet på at boret ikke drar skall av kanten på flisen. Ikke bruk slag til å begynne ...
Bad, våtrom og rørlegger
Tilpasning av fliser rundt sluk
Smart løsning. Men da la du flisene i 45 grader i forhold til veggene, da? (og ikke langs diagonalene i rommet? Det er kanskje ikke så vanlig, heller?) ...
Etterisolering av hus med Airflex
Jeg skal i gang med et større prosjekt som b.l.a. involverer full etterisolering av et hus bygget i to faser. Første fase rundt 1950 og neste runde i 1980. Delen fra 1950 er uisolert og delen fra 1980 ...
Gulv
Laminat på betong
Gjort det samme i kjellern i et av husene mine også;)Vil si det er en god løsning;) ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Betalingsplan
Litt usikker, siden vi bare har kommet til grunnarbeidene. Men jeg vet at faktura 1 kommer i måned 2 hos oss. Faktura 4 tipper jeg kommer ca i måned 9-10 og faktura 5 ca i måned 10-11. 2 og 3 aner jeg ...
Eksteriør, tak og maling
Når montere stålpipe?
Nå! sier byggeleder og varmeforum i Trondheim.Varmeforum i Trondheim selger Kavani piper. Tilsynelatende veldig mye enklere å montere enn Jøtul DW60. Er det noen som har erfaringer med denne pipa? ...
Grunnarbeid, mur og betong
Betongbilen kmmer snart!
Jeg hadde også pumpebil i morges, til en ringmur til garasje bygd opp av forskalingsblokk. Jeg tror at de fleste kan få dette til ganske greit, kommer litt an på innstilling. Hvis man tror at man ikke ...
Bad, våtrom og rørlegger
Innbygging av badekar
Hei se vedlagt rapport fra en kunde som har montert Hurricane bad. Han har betraktninger rundt det du spør om. ...
Hage og uterom
Jakten på en bra Parasoll
Martinsen leverer bl.a til Bohus / Skeidar og.Og så trur ikkje kvaliteten akkurat blir så mye mindre om ein kjøper på Coop... ...
Eksteriør, tak og maling
Er malingssprøyte noe å satse på ?
Bekjente av oss brukte sprøyte på gulvet på terrassen i fjor sommer. Sprøyteprosessen gikk fint, men i allerede nå ser gulvet veldig slitt ut! Så de må til pers igjen, denne gang tror jeg det blir med ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lavbyggende gulv - bruke kryssfinér?
Hei!Jeg skal lage nytt gulv i gang / bad og forsøker å få det så lavt som mulig. Er jeg heldig sllipper jeg trapp ned til stuegulvet ;)Tenker å bygge det opp slik:1) Gulvplate på bjelkene2) ...
Byggesett på anbud, hva opplevde dere i besparelser?
har sett på mitt byggeprosjekt og saken er slik at jeg har bestemt meg for å hente inn alt av matrial/vindu/tak tekke osv på anbud i stedet for å gå til en bestemt forhandler. Har hatt litt mail ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusjkabinett foran vindu
Så lenge det er kabinett vil du jo skåne vinduet for direkte vann. Da er det minimalt med avstand som trengs for å sikre rikelig sirkulasjon. Jeg ser ingen problem i ditt tilfelle. ...
Elektro og belysning
Montering av downlights: Murtak
da er det vell ingen problemer
...
Pergola
Hele poenget med en Pergola er vel at det ikke er tak...
...
Planløsning og Fasade
Planløsning på hel horisontaltdelt tomannsbolig
Det er vanskelig å svare på hvor stort tilbygget bør være. Du må trolig forholde deg til reguleringsplan med maks BYA, etc. Men skal du først bygge på, er det gjerne lurt å "ta i litt" og få ...
3916
3917
3918
4025
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›