Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,485
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Flislegging, Membran & Fuge
Membran
har nå støpt badegulv i 2 etg. (oppå sponplater). Skal nå ha på membran og fliser. på vegger er det rupanel bak gips, utenom i dusjhjørne hvor det er litex plater (eller jackoboard eller no). Tenkte ...
Hustypen Alm fra Block Watne - Alm som trekledning?
Jeg skal begi meg ut på bygging av hus nå, og har sett på hustypen ALM fra Block Watne. Er det noen som har erfaring med bruk av ALM som utvendig kledning? Tenker da på vedlikeholdsbehov og om det ...
Garasje og uthus
Bjørgvin garasjen
Vi har tenkt på en slik som ligger vedlagt. Prisen er på 115.000,- Garasjetype 540x720 cm Saltak 38.Dette følger med:- Grunnet kledning (noe de fleste ikke har)- Framskutt front- Vindu/sprosser i ...
Elise Bygg-gruppen
Hei.Er det noen som har erfaring med Elise Bygg Gruppen? Har fått et tilbud på grunnarbeid fra dem, og ønsker referanser. ...
Drenerende grunnmursplater
Det vanligste er å legge fiberduken bare over rørene, partiklene som kan tette igjen drensrøet kommer som regel ovenifra sammen med vannet. Dersom man er redd for at grunnvannet skal stige opp til ...
Bad, våtrom og rørlegger
Utvidelse av eksisterende kobber-rør anlegg
Ja det er ikke så dyrt som man kanskje skulle tro.Det finnes flere utgaver. Noen som stenger bare vannet på kjøkkenet, og som bare har en føler. Mens andre kan ha flere følere i flere rom med trådløs ...
Hvitevarer
Takmontert ventilator av merket Buphi
Hei!Noen som har hørt om dette merket/denne ventilatoren? Evt. erfaring med det/den?Finner ingen info om det verken på engelsk eller norsk. Bare tysk og det er desverre ikke min sterkeste ...
Eksteriør, tak og maling
Synspunkter ang. enkelfalset kontra dobbeltfalset kledning?
Betegnelsen "kuldebro" brukes når kulde får vandre fra den kalde siden til den varme. I bruk med kledning som her ser jeg ingen sammenheng. Du kan trygt bruke enkelfalset. Det er tros alt ...
Vannbåren varme
Pristilbud vannbåren varme: Rogaland
Hei!Fått pristilbud som vi har valgt å gå for.113 kvm nedstøpt ca. 60 kvm lagt i silencioplater (silencioplatene er med i prisen og legges av rørlegger)varmepumpe luft/vann: Stinger 8000 med Carrier ...
Bad, våtrom og rørlegger
Forsikring + rørlegger arbeid utført av kamerat som er rørlegger
Hehe.. spennende sak dette.Regner med det har gått knirkefritt.Var fast rørlegger for et firma som driver med skadebegrenising i ca 5 år, og har på den tiden ikke opplevd en gang at ...
Generell kjøkkenprat
Kjøkkeninnredning og gulv i eik
Blir kanskje litt mye, men bryt av med f eks sokkel i "børstet stål look" - eller i samme farge som benkeplaten? (f eks sort) Og et tips kan jo være og ha overskap i annen farge. Ellers enig ...
Bad, våtrom og rørlegger
Slemming til baderomstak?
Takk takk!! ;)Kom akkurat tilbake fra Maxbo og damen som hjalp der sa akkurat det samme som deg. Men det er ikke gjort på en kveld den jobben... Det er visst tungt å jobbe med i tak forsto jeg, ...
Valg av energikilde
Oppvarming av hus
Du setter opp akkumulatortank i punkt 1 Tommy, dette er meget smart. Tenk på denne som fyringsanlegget’s viktigste komponent.2. Det er fullt mulig å koble sammen flere mindre akkumulatortanker, men ...
Generell kjøkkenprat
BIGA kjøkken: Noen med erfaringer fra denne kjøkkenprodusenten?
That I will do:)! ...
Bad, våtrom og rørlegger
Eget rom for vaskemaskin/tørketrommel. Hva kreves
Er ikke spa UT ?Bor vi i samme land? SPA har vel neppe vært mer IN? Men det kommer vel an på definisjonen av SPA, da ::) ...
Dør og vindu
Kobla vinduer og u-verdier.
Hei.Her har du en link du kan sjekke ut: ...
Konsmo Hus
Konsmo fabrikker: Noen med erfaring fra denne husprodusenten?
Vi skal bygge i Buskerud.Har prislisten, men scanneren har takket for seg >
...Men kan skrive inn priser når jeg får ...
Vestlandshus
Vestlandshus: Enorme forskjeller mellom ulike prislister!
Hei Erik, det står Ferdig oppsatt i prislisten og da regner eg med at det kanskje er det samme som du har pris på?Det står at den er i henhold til Vestlandshus leveransebeskrivelse. ...
Elektro og belysning
Feil ved elektrisk anlegg eller feil på vaskemaskinen?
Men det gikk greit da vi skiftet støpsel og over til hurtigprogram. Mener du at dere skiftet støpsel eller stikkontakt? Og hvorfor gjorde dere det? ...
Elektro og belysning
Bryter med dimmer + to-polet brudd i samme apparatboks?
Det finnes ikkje nei. Einaste løysinga sånn eg ser det er å bruke ein 2+1 bryter der den 2p styrer begge lysa, og den 1p m/impulsfjær styrer dimminga. Ingen god løysing siden du ikkje kan slå av ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Malingsklart eller frittstående?
Har idag mottatt tilbud på huset mitt i malingsklar utførelse fra Nordbohus. Jeg har også mottatt tilbud fra et selvstendig byggefirma. Huset er arkitekttegnet, så jeg står fritt til å velge hva jeg ...
Limtredrager under veranda
Pen tegning. Tenker det blir den løsningen :)Takker. Paintbrush er en potet. ;D ...
Elektro og belysning
Elektrikere: Praktisk erfaring vs. teoretisk kunnskap.
Men når du går på spesielt store proskjekter som hydro (sunndal er det rett?) så er det ekstreme forhold, har vært på slike giant bygg selv. og det er i seg selv en trist affere. ( håper det 40 år til ...
Generell kjøkkenprat
Benkeplate i børstet stein
Er det noen som har erfaringer med benkeplate i børstet stein? (not typo...)Fikk se en hos en Invita-forhandler og det var meget lekkert ;D ...
Noen som har Tips om pussing av mur og pipe?
Du kan sette opp en "forskaling" i hjørnet som du pusser mot, når du så pusser mot denne pusskanten (på neste side) vil du få et perfekt hjørne. Vanskelig å forklare men kanskje du skjønner ...
3916
3917
3918
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›