Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,399
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Oppussing og nybygg generelt
Svart arbeid
Jaja. Nå skal ikke jeg kommentere "diskusjonen" her. Jeg ville bare si at jeg har ingen skrupler med å ikke betale mva. Til en kar med gravemaskin som heller tok et par timer hos meg, i ...
Konstruksjoner og isolering
Fukt i gamle takbjelker
Hehe, ikke glem at fuktmåleren er av type 150 kr piece of s***.Men den ene stokken (som har vært angrepet av husbukk) føles litt funktig når det har regna mye. Ikke mye, bare såvidt antydning. Og da ...
Eksteriør, tak og maling
Bæreevne / konstruksjon gammelt tak
Ingen årsak :)Hoved misjonen her er å kunne benytte loftet ? Da må du stoppe varmetapet.(med iso, dampsperr etc.)Det er i bunn, og grunn ingen forskjell hvor luftingen er (alle deler er diffusjonsåpne ...
Elektro og belysning
Elekto leveranse priset per punkt - ingen totalpris.
Dette hørtes jo ikke dumt ut.Vi fikk en pris fra YIT som ligger på 650+mva for hvert punkt.Og så skulle de ha 150,- for hver kontakt som ble oppgradert til Elko+ samt at snekker skulle ha 90,- extra ...
Garasje og uthus
Vinduer i garasje- lover og regler
Var det noe spesielt med denne garasjen, hvor den stod, hva den skulle brukes til og hva som var rundt den? ...
Elektro og belysning
Koble om i boksen for ULV-styrestrøm?
Takk for tipset. Bruker vifta nå kun som ekstern avtrekksvifte for kjøkken.Skal spørre elektriker om dette. Kan jo trekke et rør ned til kjøkkenet, og få en bryter der. ...
Elektro og belysning
Kan man legge plater på en side av veggen før elektrikeren kommer?
Jepp det beste er ingen plater. Da er det lettere å borre hull og slipper løpe rundt alle vegger. Det finnes bokser uten stender feste som spikres. tar lengere tid men boksene sitter mye bedre. ...
Dør og vindu
Innerdør: Formpresset, massiv formpresset og massiv
Jeg har ingen brukserfaring med formpressede fyllingsdører men jeg byttet nettopp ut furudørene i det gamle huset vårt med slike billigdører. De er helt greie å se på og virker stabile og greie, men ...
HTH kjøkken
HTH Kjøkken: Noen med erfaringer fra denne kjøkkenprodusenten?
Kjøpte HTH kjøkken i fjor sommer og installerte selv i ei leilighet jeg har. Pris 75,000 NOK ex hvitevarer for et middels stort kjøkken. Valgte 30 mm heiltre eik benkeplate og den aleine kom vel på ...
Eksteriør, tak og maling
Montering av trepanel på murvegg
Siden lecaen er pusset og malt med silikatmalingen til leca, så er det bare å lekte ut med en 30lekt, og sette opp kledningen. Muren bakom vil holde seg likefin i mange år. Og skulle det en dag bli ...
Eksteriør, tak og maling
Omramming rundt vinduer
Hei.Kjekt at andre også styrer på som meg.Her er en annen leverandør av gammelt listverk. ...
Byggeperioden - nytt hus
Hvordan sette opp et midlertidig tak til å dekke over materialer?
Hei igjen.Hvor mye tømmer er det snakk om (fysiske mål ca.)Det går fint å lage både bjelker, og støtter som tåler det meste av takbord. Har du dimm. på det du har til rådighet ? ...
Planløsning og Fasade
Ombygging av hus
Takk for innspill dere :)Nå har vi kontakten en byggmester/arkitekt og sendt inn plantegninger, fasadetegninger og bilder av endringer jeg kunne tenke meg å gjøre. Så nå venter vi spent på ...
Planløsning og Fasade
Hvor mange m2 BRA bygger dere?
Huff, føler på meg at dette blir dyrt!!Litt sånn luksusproblem, vi har jo en flott hus bygget etter 2000. Men vi trenger bedre plass og andre løsninger + garasje.Det der med knevegger og takstmenn kan ...
Bad, våtrom og rørlegger
Billigste løsning for bad? Fliser, vinyl, plater, panel, maling eller tapet?
Nei ikke svart. Men kjenner en som driver flisefirma så fikk flisene f.eks med alt av utsyr til gulv og vegg for 5000. Så resten er ikke så ille heller
Dør og vindu
Sprosser: utenpåliggende eller gjennomgående
Dette er et tilbud jeg har fått fra en lokal, mindre vindusprodusent her i nabolaget mitt i Telemark, men jeg har vel kanskje ikke lov til å skrive navnet her?? Uansett, du har antakelig kjøpt ...
Dør og vindu
Pris på buet vindu.
Jeg kjøpte 3 like dine, bare halvparten så store (0,53*1,08) og betalte ca. 7' stk. for 2 år siden hos www.nvk.nu.... ...
Batterier, Batteriladere & Radio
DeWalt 18V batterier og Ryobi batterier
Enig med deg Knallbom. Altitec er nok den leverandøren som leverer gode batterier til en fornuftig pris. Jeg kjøpte et nytt Atlas Copco batteri til min gamle 12V drill her forleden hos ...
Flislegging, Membran & Fuge
Smøremembraner er ikke tette
Joda, det står:Nå står 60 boliger tomme, og etter påske skal alle bad og cisterner rives opp og repareres. For i tillegg til sprekker i toalettopplegget i veggen, har ikke entreprenøren greid å legge ...
Restaurering og vedlikehold
Jippi, ny kategori!!
Det er hyggelig at den nye kategorien falt i smak :)Men, glem ikke at NYE emner legges i NYE kategorier.Jeg har splittet ut innleggene om den berømte sveitservillaen fra 1918.Kategorien Gamle ...
Planløsning og Fasade
Hvorfor alltid trapp til 2. etg i inngangspartiet ?
Trappa i vårt hus er ikke flyttet. Vi har bare byttet kjøkken og stue.I vår verson av Lyngheim så er inngangen oppe. Så det er kun vi som skal på soverommene som skal bruke trappa. Gjester går på wc ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Leie ut 2. etg på garasjen
HeiTror du er litt inne i en hengemyr nå, men bygget kan jo kalles hva som helst for å få det gjennom.Men se på denne linken, og søk gjerne innover videre selv... lykke til.
Bad, våtrom og rørlegger
Litex forsinket med nye diffusjonstette plater
Kyrre:La du litex på tak, gulv og vegger?Når vi nå vet at litex ikke er diffusjonstett og Adda sin smøremembran ikke er damptett - da er jo du også [s]fucked[/s]?La dere litex på gulvet og ...
Bad, våtrom og rørlegger
Sjekk denne toppaktuelle saken om mugne bad, alle som skal bygge bad!
Dette MÅ dere lese, folkens: http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1569310.eceDet har jo vært diskutert litt omkring faren for lekkasjer for innebygde cisterner, membrantykkelser osv ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Trenger en stålpipe være fullisolert?
Det vanlige er uisolert rør helt opp til 50 cm fra taket. Takgjennomføringen skal være fullisolert. Skal du klaske til med kromrør hele veien, er fullisolert det eneste alternativet. Jeg fikk en pris ...
3923
3924
3925
3944
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›