Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,451
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Husbygger økonomi: hvor mange prosent av inntenkten til boliglån
driver selv å skal bygge hus om dagen jeg håper å lande på ca 4 millioner for komplett hus og garasje. vi må da låne 1.5 million og må betale ca 10500 kr mnd etter det vår egen bank sjef sier renten ...
Vannbåren varme
Varmeavgivelse pr Kvm
Ok, da er det nok bare å innfinne seg med at det blir vannrør også i bjelkelaget. Takk for svar! ...
Garasje og uthus
Garasje: Igland vs. Grimstad 560 x 680
Hjelpe meg..Jeg har fått tilbud fra både igland og Grimstad nå..........Synes du har fått gode priser jeg.. Men du kan sikkert klare å presse ned 10.000 til. Litt avhengig av vor i landet du bor og ...
Noen som har bygget med Mesterhus eller har erfaringer rundt det??
Mesterhus er faktisk ikke gale på pris. Jobber for byggevarehandel som mesterhus ikke handler med. Og da jeg regnet ut mine nettopriser på matrialer til ett hus i deres katalog ser jeg at de ikke tar ...
Gulv
Hva er minimum tykkelse på gulv med fliser og el.varme
Depron i bunn, armeringsnett med kabel, utjevninsmasse som dekker kabelen godt og fliser ol på topp.bruk denne metoden, enten det eller spon :=) ...
Vannbåren varme
Forslag til isolerte rør for vannboren varme
Når jeg skal støpe kjellergulvet vil jeg legge ned en rør som jeg skal benytte til vannboren varme i en bod jeg skal ha utenfor huset. Denne blir stående ca 4m fra huset og lengden fra denne boden og ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Planløsning ved utleieleilighet i kjelleren.
Vi vurderer også å bygge hus med utleie, men kunne aldri ha tenkt oss flere små hybler. Vi ønsker å bygge en tre roms leilighet som kan leies ut, slik at en liten familie kan bo der. Har leiligheten 2 ...
Elektro og belysning
Hvor kjøper man tøffe ringeklokker til hus??
Vi bygget funkis. Eller, moderne og funksjonelt. Alt som er mur og glass blir jo kalt funkis i dag, det er helt feil. RIngeklokken er enkel, liten, firkantet og i børstet stål. Elektrikeren hadde den ...
Planløsning og Fasade
Trapp og planløsning
Det blir et rektangulært hull i bjelkelaget rett over identisk med gulvplassen trappen tar under. Størrelsen på "hullet" er avgjørende for om en får plass til f.eks repro etc. Se gjerne på ...
Tapet, farge og maling
Tregipsplater i utleieboliger, bra alternativ til vanlig gips?
Bakdeler = PRISFordel = brannhemmer mer enn vanlig gipsresten er det nesten like egenskaper, så er du lei panelplater, er vanlig gips eller spon ett billigere alternativ i hvertfall.Ett tips, hva med ...
Betale for kost og losji ved brønnboring?
Selvfølgelig!Jeg legger ut ABSOLUTT alt jeg får av tilbud, og oppfordere alle andre på forumet til å gjøre det samme!Pristilbudet har jeg lagt ut her!.Enjoy! ;D ...
Hvitevarer
Polarhjørne
Har du en link til Norcool? Hva er forskjellen? Det MÅ ikke være polarhjørnet - var bare det jeg hadde hørt om før ;)Kjøpte du det direkte fra norcool da eller? Takk for tips ...
Vannbåren varme
Pristilbud Vannbåren varme: EdgeMan
Fikk tilbud fra rørleggeren på rør, fordeler, alu fordelingsplater:- 500 meter varmerør 17mm- 280stk. 17mm 1150X280 aluplate- Komplett fordeler til 7 kurser med pex kuplinger kr 18900,-I tillegg ...
Hvor mye bør man sette av til ekstra elektriske punkter?
10 000,- inkl mva for 20 spotter er en god deal og egentlig der hvor disse prisene bør være. Installatøren hvis han benytter Sylvania spoter vil ha veldig god fortjeneste selv om det bare koster 500 ...
Nettsted med lånekalkulatorer osv.
Det finnes en veldig fin kalkulator på :http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article1375528.eceHer kan du sjekke hvor mye du kan låne i forhold til dine utgifter og inntekter.
Tapet, farge og maling
Takmaling bad.
Du bør male med våtromsmaling ja, da den er satt inn med sopphindrende midler, er fuktbestandig og ikke minst fin å vaske/tørke flekker på.Bruker selv Jotaproff Våtrom 20.Det er bare å male over.... ...
Skrive kontrakt
Du må vente slik situasjonen er, men ingen ting blir billigere(historisk sett) med tiden, materialer og lønnsutgifter for håndverkere stiger i stor fart. slik det har vært til nå. De som ventet for ...
Eksteriør, tak og maling
Dykkertspiker eller krampe
vi som jobbe i faget bruker kramper, men en del hobby snekkere bruke spiker fordi dem har ikke tilgang til krampe pistol.. d går sikkert 10 ganger raskere med kramper. dykkert bruker vi på panel å ...
Dør og vindu
Noen som kjenner til hvor man får tak i rimelige balkongdører?
Så bra!Ja, det er som flere på forumet her har opplevd. Sparer masse penger på å dele erfaringer, priser og kunnskap. Jeg digger dette nettstedet!Jeg kjøpte et vindy der for noen mnd siden og ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dispersjonsbasert?
Tipper at dette er et ord er direkte oversatt fra engelsk. Dspersion betyr spredning, og kan også bety finfordeling. Går ut fra at dette er et fint ord for smøremembran, men at den kanskje er enda ...
Bad, våtrom og rørlegger
Oppbygging av våtrom - fortvilet.
Dersom du ønsker å ha litt kunskap om dei forskjellige måtane å bygge opp eit bad på i forskjellige huskonstruksjonar. Kan eg anbefale ei bog fra SINTEF (Nytt Bad) ...
Bad, våtrom og rørlegger
Fliskryss eller fugesnor?
Hei Ein kombinasjon av snor og kryss er heller ikkje så verst. Der ein legg snora inn horisontalt og så sett ein inn kryssa utanpå snora i hjørna på flisene ein tar da med seg kryssa ut igjen når ...
Bad, våtrom og rørlegger
Baderomspanel vs fliser
Om man skal ha fagfolk, er det ikke flis som koster som koster men jobben. flis kan man jo få for 100-200 pr m2, men priser som jeg har fått antyder rundt 800 for "resten" dvs membran inkl ...
Isolere mellom bjelker som IKKE har cc 60
Hvis du er litt tålmodig med tysken kan denne hjelpe deghttp://www.bauhaus.info/interaktiv/bauhaus-tv/daemmen-eines-dachstuhls/index.htmlDe skjærer rockwollen på skrå så den virker som en kile! eller ...
Tapet, farge og maling
Erfaringer med Jotaplast?
Bruk også grunning... Da sitter den bedre. Jotaplast er som det ligger i navnet, litt sånn plastaktig når du bruker den. Du kan godt male med den, men den dekker jo litt dårligere enn de andre merkene ...
3927
3928
3929
3946
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›