Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,425
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Våtromstapet
Skal legge vatromstapet på vegger på bad. Hvordan gjør jeg det med rør og strømbokser for å få dette tett? Har hørt at det finnes mansjetter som skal på før man tapetserer? Må man sparkle rundt ...
Elektro og belysning
Merkelig plugg eller stikkontakt i tak til spotlights
Ifø Electric har sånne. Fant dei ikkje på nettet, men eg har ein stor katalog av dei her. Dei har òg veldig mykje anna tøft! Bla. LED ...
Elektro og belysning
Nettbutikker (linker)
Den burde jeg sett selv.... (litt småflaut!!!) ...
Måleteknikk
DMF 10 Zoom Professional
Ja, men det var jo ingen av dem som var direkte gode. Det var noen som var veldig gode på tre og stål, men de fant ikke ledninger. Bosch var vel grei nok på alt, men ikke topp på noe.Det var heller ...
Bad, våtrom og rørlegger
Pris på baderom
Hei ferskingVet ikke hvor mye erfaring du har med oppussing,men tror nok du må doble de prisene du antar......slik jeg tror da
Elektro og belysning
Bruk av downlight og F-merkede downlightsbokser.
Her er et svar fra SG på spørsmål om F merket:Svar :Her er det kommet uklar beskjed fra en enkelt leverandør.Vi har selvsagt varmetestet våre downlight montert i DownlightBox eller MultiBox med ...
Interiør, møbler og trapp
Farge på sofa - kremhvit! ?
Ja, skal du ha skinn som det foreslås her bør du velge et gjennomfarget skinn slik at riper og slikt ikke synes. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Luftlommer under membranen på badet
når det gjelder varme i gulvet før flis arb. så er det mulig det hjelper å ha på "litt" varme på kablene før man starter, men man må ikke bruke dette til å tørke opp gulvet hvis det er ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Hvor vanlig og akseptabelt er det å prute?
Prute er en selvfølge i min verden ;D!!!!Nå nettopp hadde vi laget oss en liste over hvitevarer (produkt, varenr m.m) som jeg tok med til Expert. Da de ga oss pristilbud, sa jeg at jeg kom til å gå ...
Elektro og belysning
Biltema Downlight IP65 til kr 69,90,-
Styr unna biltema.Da hadde jeg heller handla "massive" spottere på lampehuset.Di er va en helt ok kvalitet, Men vil jo anbefale "SG" spottere= best....Se på" Downlights 12 ...
Elektro og belysning
Pris elektrisk anlegg
Skal det kun installeres et nytt anleg?Hva strøm finnes nå,noe gammeltSikkringsskapet med div kurser kommer vel på 15 000 ferdig installert.E-verket skal ha penger for tilkobbling og måler.Vanskelig å ...
Tilgivelse og tilatelse
Når jeg bygget hus så fikk jeg en go deal med banken ved at de opprettet ett lån på ett par hundre tusen mer enn det jeg trengte samtidig som jeg bare betalte renter på det som jeg faktisk ...
Finansportalen - Guiden til finansproduktene
Det er helt topp at man samler alle bankene slik og at det blir oversiktlig for oss som ikke gidder å gå fra bank til bank for å sjekke priser/renter o.l. Forhåpentligvis så er denne siden med på å ...
Renteendringsbrev...igjen...
Husbanken har forøvrig en rente på 5% flytende og 5,2% fastrente nå for tiden. Justeres hvert kvartal. De gir lån inntil 80% av byggesum og er vel den banken som gir deg gunstigst lånebetingelser så ...
Hvitevarer
Simens hvitevarer....
Siemens og Bosch er vell noke av det beste ein får tak i. Og ganske dyrt! Siemens pleier vell å ligge litt over Bosch, og har vell kanskje litt bedre design på enkelte ting? Me har alle kvitevarene ...
Tapet, farge og maling
Type sparkel
Nå er jeg Maler så...1 gang m gipsplatesparkel, da skal du også legge i strimmelen/tapen.2 gang medium..Evt 3 gang m gipsplatesparkel.Bruk brede sparkler, slik at du kan sparkle bredt. ...
Hva fyller dere inntil grunnmuren?
ok...takker for gode svar. ...
Håndtering av pukk over HØY bakmur?
Fikk levert 23 kubikk løs Leca med slangebil. Det hele tok under to timer å få på plass langs grunnmuren (23 meters lengde). Burde være perfekt under forutsetning av at du får inn slangen (ca 25 cm i ...
Garasje og uthus
Byggesett til garasje
Hei!Jeg har selv en Igland Garasje som jeg er veldig fornøyd med. Jeg sjekket litt i forkant, valget sto mellom Grimstad Garasjene og Igland Garasjen. Hos Igland hadde de bra service i tillegg til at ...
Hva koster veggpanel?
Husker ikke pris, men kvantum påvirker som regel prisen. Du kan sikkert også spare en del ved å kjøpe direkte fra en lokal produsent og evt. hente selv.Panel selges i fallende lengder eller i pakker ...
Garasje og uthus
Isolere garasje, er det lurt?
Ok, den er god. Skal da ikke isolere der bilene står :Dmen hvordan isolere gulv da oppe i loftet? Forer man ut over gulvplanJeg ser for meg å legge isolasjon som vanlig mellom gulvbjelkene, spon ...
Skal et prisoverslag være spesifisert?
Hvis du klarer å finne et laftefirma som er villig til å ta på seg en restaurering av en tømmerkasse og gi en kontraktfestet fastpris på forhånd er du jammen god!!Det er helt umulig å anslå omfang før ...
Vannbåren varme
Løsning vannbåren i kjeller
Flere lag kan kanskje gi knirk eller ustabilitet? ...
Enterpenørs ekstrakostnad ved ekstrabestilllinger
Vi fikk vite fra vår husleverandør (BoligPartner) at oppgraderinger ble gjort direkte med elektriker osv. Vi skulle betale 670,- inkl. mva per ekstra punkt. Men vi valgte å trekke ut det elektriske av ...
Elektro og belysning
Downlights - noe å spare?
Hva med å kjøpe inn bokser og rør, legge dette selv, og få elektrikeren som gjør resten av jobben i huset til å koble dette sammen? Dette har i alle fall jeg planer om etter at jeg fikk noen ...
3928
3929
3930
3945
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›