Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,756
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Hjelp med termostatkjøp.
Ut fra bildene ser det ut som denne regulatoren ikke "passer" inn i elko's kombirammer p.g.a. avrundet hjørner, og det blir jo ikke så pent. ...
Dør og vindu
Pris på nye solskjermende og lydisolerende vinduer
Du får 3-lags vinduer (3-lag best mot støy) med solfilm og vaskefrie fra Nordan.Du må nok kanskje regne med 5000.- + montering...Nordan har forresten en kalkulator på hjemmesidene sine som du kan ...
Grunnarbeid, mur og betong
Byggetid - grunnmur
hehe :)Den blir snart tatt i bruk
...
Gulv
Knirking og parkett
Takk skal du ha. ...
Lettvegg mot bad
Jeg var ikke klar over at det er flere leverandører, så jeg får sjekke priser på Lux og Litex platene. Hvis jeg i alle fall må ha 20 mm plater så er det vel unødvendig å ha så liten stenderavstand som ...
Elektro og belysning
Belysning i stuen
Vi har stue med kjøkken i L-form. Har valgt en stor plafond i sandblåst glass der man kommer inn midt i stua fra gangen. Håper den skal gi et dust lys som sprer seg fra midten av stua. Har ...
Verdi/pris på teak-panel?
Prisen på denne er nok høy ja. Teak er en av de truede tresortene vi i Norge helst ikke skal bruke. Man finner teak fra plantefelt, men den holder ikke samme kvalitet som den fra regnskogen. Mye ...
Tapet, farge og maling
Fjerne tapet fra gipsvegg - male oppå
For de som søker seg frem til denne tråden - her er noen erfaringer jf tidligere innlegg:Veggfornyer så veldig bra ut i ca 1 døgn etter pålegging. Så skinte det gjennom hvor det var papir og ikke bak ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Pusse lecapipe?
Så kommer spørsmålene Må jeg pusse denne pipa eller kan den stå som den gjør?Mener at den kan stå som den er uten at det er ulovlig. Dersom du likevel er i tvil kan ditt lokale feiervesen komme på ...
Senke tak på bad; materialdimensjoner
Stikkspikring spikre på skrå inn i trevirketSkruing er skruing
...
Hvitevarer
Kjølerom- bekledning innvendig?
...........faste hyller gir for dårlig sirkulasjon og lysgjennomgang.Helt enig, hvis du mener tette hyller, regner med at du skal ha de faste og ikke løse
Garasje og uthus
Ønsker å bytte fra 22 graders takvinkel til 38 grader
Jeg fikk en endring på min garasje og sendte nye sett med tegninger inn og en forklaring til endringen. Ble godkjent og endringen medførte ikke nye gebyr. ...
Gulv
Tykkelse på parkett
Jeg vil anbefale deg å sjekke hvor store ujevnheter det er i undergulvet før du bestemmer deg. Kravene som stilles for at garanti på parkettgulv skal gjelde, er at maks avvik er 3mm på 2 meter, 2mm på ...
Mangel av toppsvill ved gipsing, sitter det godt nok
Du må nok kubbe for både gips og taklist da.Vanligvis legger jeg dobbel toppsvill for å unngå dette problemet. Med dobbel toppsvill får du også låst av bindingsverket bedre i hjørner og i skjøter på ...
Gulv
Bygge opp tregulv på betongdekke
Bare husk at du ikke kan ha for høy temperatur/for mange watt i gulvet hvis du har parkett. ...
Luft-Luft varmepumpe
Eco Saver varmepumpe, tilkopling mellom inne- og utedel
mener å huske det var slik:http://www.youtube.com/watch?v=dcCDiYjm-qE&feature=related ...
Elektro og belysning
Antall kurser i nytt hus
Nå burde ikke anlegget vært plombert. Eier av anlegget er ansvarlig for det og burde ha fri tilgang til det for å drive ettersyn og vedlikehold. Skruene trenger etterstramming av og til.i skapet mitt ...
Garasje og uthus
Hva mener dere om prisen på garasjeportene mine ?
Web adresse ? ...
Bad, våtrom og rørlegger
VVB på hytta
På Byggehytte.no var det ikkje noke respons, så er det noken her som kan svare? Visst det hjelper så kan eg endre det første innlegget til vvb i huset istadenfor hytta! ;D ...
Planløsning og Fasade
Planløsning - innspill ønskes
Vil ikke soverrommet føles trangt med en slik løsning?Ser for meg at det ødelegger helheten med balkongdør og vinduer på sidene?Men et interessant forslag. Walk in closet er vel in... ;D ...
Planløsning og Fasade
Kjellerløsning - innspill ønskes her også :)
Mulig jeg får inn små vinduer i tverrendene. Fra det tekniske rommet planlegges en kjellernedgang, slik at utskifting av utstyr går lett.Badet er under vaskerom og bad i andre, slik at alle våtrom ...
Elektro og belysning
Pristilbud el-installasjon utover leveranse
Hei!Har fått tilbud på div. tillegg til el-installasjon.Med i husprisen er 9 kurser/60 punkt i hovedleilighet og 8 kurser/40 punkt i bileilighet..Utover det er tilbudet:Dobbelt inntaksskap montert ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Bygge hus og selge det?
Du må skatte som en inntekt, på fortjenesten/summen som overstiger utgiftene du har hatt på prosjektet. ...
Elektro og belysning
Stikkontakter
For å gi deg ett kort svar her, løsningene med skjulte rør som kan fiskes frem etterkant blir uansett ikke særlig pent, det gamle røret må skjules, taket må sparkles og males osv ...
Bad, våtrom og rørlegger
Vegghengt toalett og litexplater
Jeg ser jo problemet i ettertid. Blir nødt til å fjerne flisene og litexplata. Under har snekkerne satt på vannfast spon. Får erstatte litexplata med samme eller gips og lime på nye fliser. :-\ ...
3929
3930
3931
4024
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›