Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,441
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Tommelfingerregler for kostnadsberegning ved etterisolering
Hei!Jeg sitter her med et hus bygget på 1960-tallet. Det har innvendig grunnflate 45m2. Det er bygget på pilarer, og har altså åpent rom under gulvet. Det er isolert med sagmugg i himlingen og i ...
Garasje og uthus
Dør til vedskjul
Genialt!Takk for gode og kjappe svar! ;D ...
Endringer av standardløsninger
De må jo tjene inn penger også da. Ofte er prisene på stdleveranser av kjøkken, bad og elektrisistet presset så lavt av husleverandør overfor underleverandører at selve inntjeningen ligger på ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Byggesøknad "enkelt tiltak" - kommunen somler...
I Ålesund er det for tiden 3-4 måneders ventetid, og søknaden vår har ikke blitt sendt inn ennå. Skal bli sendt neste uke.Kan jo håpe på et mirakel og at det ikke tar så lang tid... :-\Ja da får jeg ...
Bad, våtrom og rørlegger
Rørlegger budsjett i standard hus; hva er inkludert?
Takker for god info.
...
Bad, våtrom og rørlegger
Farger; dusjkabinett, innredning, vegger og gulv
Du kan jo "sprite" opp innrednigen med ei grå eller svart vask.Sort eller grått klosettlokk.Har selv grå fliser på gulv, hvite på vegg, med bord i grått og sort.Hvit innredning, med sort/grå ...
Bygge hus 1 meter fra tomtegrensa, hvordan godkjennes dette?
Når han har signert nabovarselet med merknad om avstanden, og kommunen har godkjent dette så skal det vel mye til for at en eventuell ny nabo skal kunne gjøre noe med dette.Kanskje dete r mulig å ...
Mesterhus
Mesterhus: Nina
Hei Betsy!Nina er et vakkert hus, og et vennepar av oss har bygget dette på østlandsområdet. De har ikke så veldig mye godt å si om Mesterhus.Mye gikk galt i den byggeperioden. De fleste av feilene ...
Puss av BEWI
Vartdal hevder vel i sin markedsføring at du kan bygge hele grunnmuren på 1 dag! ::)Dette er nok "litt" for rosenrødt etter min erfaring, og forutsetter i tilfelle et lite enkelt helt ...
Gulv
Lakke oljet parkett
HeiVi hadde også oljet parkett. Men da vi fikk barn hadde vi lyst til å lakke parketten pga søl etc. Vi ble frarådet det fra mange - men vi ville prøve likevel :-\ Vi slipte ned gulvet - det er veldig ...
Geoduk / Fiberduk / Filtduk
Jeg mottar endel motstridende råd når det gjelder bruk av fiberduk ved nedlegging av drenseringsrør på tomten min.Noen hever duken går tett etter noen få år og dermed virker mot sin hensikt.Vi har en ...
Byggeperioden - nytt hus
Bruk av takstmenn og konsulenttjenester ifm byggeperioden
Meget fornuftig. Rennart hos firmaet i første lenken er en dyktig mannHils hvis du bruker dem.MVH TOM ROBERT SLETTA ...
Gulv
Innkjøp av ny parkett; akklimatisering
Mye synsing. Ta en vakumpakket pakke med grillpølser, legg den på byggeplassen i 3 døgn for å avklimatiseres. Hallo pakkene er pakket i plast, det går ikke noe særlig vann værken ut eller inn av de ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Ovn plassert foran sotluken
Jeg har monter min ovn foran feileluken. Avstanden er ca 30cm fra luke til ovn.Og slik fikk jeg den også godkjent da "din flamme" hadde kontrollert og sendte kontrollskjemat til kommunen. ...
Tomt med ny, ikke ferdig bolig - 2 kontrakter?
HeiVi vurderer å kjøpe tomt med hus som skal bygges. Megler/utbygger holder fast på at vi skal benytte 2 kontrakter, 1 ved kjøp av bolig og 1 ved oppføring av hus. Tomt blir ikke solgt før ...
Ventilasjon og inneklima
Balansert ventilasjon og lufteventiler
Når du har balansert ventilasjon skal du absolutt IKKE ha lufteluker. Poenget er at huset skal være så tett som mulig slik at du ikke får "falsk" luft inn. All luft inn og ut skal via ...
Hvorfor akkurat DET huset?
jeg ser det er en del ulike boliger som blir bygd blandt forumdeltagerne.jeg lurer på et par ting: Hvofor valgte du/dere akkurat den boligtypen som dere bygger?Var det pris? arkitektur? huset passet ...
Eksteriør, tak og maling
Er dette vindsperre?
Det ser ut som huset ligger oppå en haug, så du får sikkert bruk for den :=)Bygd opp noen meter ja
...
Byggmann
Byggmann: Storm 124
Hva er prisen på drømmehuset?Vet du også isåfall prisen på Orion?Hvis du tar deg tid til å titte litt rundt på forumet ser du at vi har samlet prislister og annen info om de ulike boligprodusentene i ...
Skriftlig tilbud, ha synes dere?
Vi kjem til å be om å få time- og einingsprisar på maskiner, masse inn/ut, tilbakefylling, duk, drenering m.m. Tomta vår er bratt med eindel masse som skal utskiftast. Grunnarbeidet er vel den delen ...
Gulv
Lenker til nettsteder: Parkett
Noen som har lenker til nettsteder hvor jeg kan titte på ulike parkettet.Gjerne også se litt priser osv ;DGå inn på www.gulvnett.no å kikk litt der. De har en del gode tilbud. Landsdekkende og ...
Generell kjøkkenprat
Drømmekjøkkenet: Odal Eik
Noen som har dette eller vurderer dette i sitt hus???Prisklasse?Kvalitet?Utklasserer alle andre kjøkken etter min mening, det nuuuuudeligste jeg har sett, ser for meg særlig hvitpigmentert eik med ...
Byggeperioden - nytt hus
Drømmehuset! - Men hvilket er det?
HeiJeg tror "drømmehuset" ditt er Ninni fra Mesterhus. Er i ferd med å tråle nettet for ideer til nytt hus - og dette huset har jeg også sett på :DDu har rett ...
Det å velge tomt/prosjekt, har noen gode råd og gi??
Har du/dere sjekket med trygdekontoret for å sjekke reglene for støtte v husbygging? Hvis dere får dokumentert tilretteleggingsbehovet for sønnen/datteren deres, får dere støtte gjennom ...
Planløsning og Fasade
Jahren design...
Tilbakemelding ønskes :)Tverrsnitt: ...
3929
3930
3931
3946
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›