Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,399
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Priser på fliser
Du får ta deg en stavangertur då
...
Leca ikke godkjent etter nye energikrav
Jeg er i ferd med å påbegynne byggingen av et murhus, og falt ned på Leca som løsning etter å ha vurdert det meste. Ser at det er mange gode alternativer å velge mellom, var f.eks. veldig ...
Klage på tiltak
Det er en eller annen frist på 3 måneder også.... husker ikke helt detaljert hvordan dette er, men det skal vist veldig gode grunner til for at naboen skal få gjennomslag for noe etter at saken er ...
Bad, våtrom og rørlegger
Alternativ til fliser på badet
Låner denne tråden litt eg...Me skal ha fliser på gulvet, men er ikkje heilt sikkre på om me vil ha fliser på veggene. Er det noken gode alternativ til fliser som ikkje koster skjorta? Har lurt på dei ...
Elektro og belysning
Trekkerør i betongsålen
Har sett flere elektrikere som trekker dette oppe på isolasjonen, under armeringsjernet. De sa dette var for å unngå evnt. fuktighet opp under bygget. ...
Elektro og belysning
LED ledelys i garasjen
Monterte LED lys i plattingen jeg har ved inngangsdøra mi. ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme og varmekabel i samme rom?
Her i nord som jeg bor holder det ikke med bare vannbåren varme, i hvert fall ikke på badene. Når det ligger på minus 20 til minus 30 grader ute så klarer ikke vannbåren varme og holde en ok ...
Bad, våtrom og rørlegger
Flislegging - Utvendige hjørner
Bruk plastlister , hadde ikke stusset, du får de i alle farger hos forhandler ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lukt fra vannrør
Er nettopp det vi har. Takk for tips, prøver det ;D ...
Konstruksjoner og isolering
Uten taklister
Vi har ingen lister i tak i den leiligheten vi bur i nå. Har budd her i to år, og det har blitt litt sprekker mellom tak og vegg, og i hjørner mellom veggene. Her er det betong tak, noen vegger i ...
Generell kjøkkenprat
Parkett eller fliser på kjøkkenet?
Når vi pusset opp kjøkkenet vårt for 2 og et halvt år siden la vi skiferlaminat, alloc commercial stone. Vi er veldig fornøyd med dette gulvet, ting knuser ikke så lett og det føles relativt lunt å gå ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Byggeforsikring i byggeperioden
Heisann, vi har ordnet byggeforsikring gjennom IF, mener den kosta rundt 3-4000 kr. Måtte ordne dette selv da vi ikke bruker noe byggefirma. ...
Sammenheng mellom byggepriser og lave boligpriser?
Mye av det som bestemmer prisen er etterspørselen på nye og brukte boliger. På en måte er det forbrukeren med på å bestemme prisene, men god hjelp fra media. Hvis dere signerer nå, kan det godt være ...
Tette leca plank som takterasse
Takker for et meget utfyllende svar. Som valg av gulv på terassen ser jeg at den mest hensiktsmessige vil være å legge fliser på toppen av påstøpen. Evt Skifer. Har pr dagsdato treterasse der jeg bor ...
Kjøkken: Vask og Armatur
Plan-, over-, eller under-limt kjøkkenvask
med underlimt vask fjerner du endel bakterier/smuss/fett som du får hvis du har vaks som ligger oppå benkeplaten. ...
Hvor høy standard skal det nye huset deres ha?
Vi bygger et forholdvis stort hus (285m2) fordelt over 2 etasjer. Vi har kjøpt hus ferdig utvendig, og gjør alt innvendig arbeid selv. Vi har kjøpt ubehandlet smartpanel til hele huset (dette ble ...
Salg av nåværende hus.
Hei Malin. Vi solgte huset vårt for over ett år siden, og er ennå ikke flyttet inn i det nye. Vi la ut huset for salg før vi sendte inn byggesøknaden. Vi var litt usikker på hva vi kunne få for det, ...
Energiforbruk & Enøk
Strømforbruk og egen måler sommåler forbruk på varmepumpe
Vi skal ha samme løsning som deg. En varmepumpe (Thermia) og en 200 liters varmtvannsbereder som topper temperaturen.Fungerer dette godt hos deg?Thermiaen har en 180 liters innebygget vv.bereder, men ...
Elektro og belysning
Stikkledning til hus
Hos oss lå kveilen ved kanten av tomta. Fikk entreprenøren som grov tomta til å grave inn denne sammen med trekkrør for kabeltv'n før de avsluttet.Samme er det med vann & avløp - DU må ...
Tapet, farge og maling
Mjøspanel
Hei!Er det noen her som har testet Mjøspanel i tak elelr vegg?Fungerer det, og blir resultatet pent?Mjøspanel brosjyre ...
Vannbåren varme
Isolering av rør fra varmepumpe til fordelerskap i 1. og 2. etg.
Glava rørisolasjon har bedre isolasjonsevne ved høye temperaturer men armaflex er meget bra på lave temperaturer i og med det er en varmepumpe regner jeg med det er ca 40grader vann. Er riktig som det ...
Boligleverandørens prisoverslag og lån i banken
Hei.Synes ikke husleverandøren har bommet mye nåe han sier 200.000 og det kommer på 215.000. Dette er den desidert vanskeligste posten å anslå.Og det dunker omtrent slik som du beskriver det. ...
BoligPartner
Boligpartner Møre og Romsdal Ålesund (Salgskontor Forhandler Avdeling)
Vi skal også i gang å bygge med boligpartner, og er svært fornøyde så langt. ...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
GoldTool Nettverk installeringssett
Oi Shit! Fant noe enda bedre!!!Ok, her kommer krembolla:GoldTool 68 delers fiberoptisk installasjonssett.Dette profesjonelle fiberoptiske installasjonssettet, er ideelt for å lage optiske ...
Planløsning og Fasade
Bod, vaskerom og NOK plass
Har inntrykk av at bodplass må vike for store bad, kjøkken, walck in closet osv.Vi gjorde også om en god del på tegningene før kontraktskriving, og de endringene vi gjorde var stort sett gratis, noe ...
3930
3931
3932
3944
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›