Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,409
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Binde renten nå (desember 2007)
Eg vil definitivt tilrå å vurdera å binda minst halve lånet viss du har ein litt trang økonomisk situasjon. Noregs bank spår at vi når rentetoppen i løpet av neste år og at renta deretter vil gå svakt ...
Tapet, farge og maling
Fondvegg på kjøkkenet
Og på motsatt side av fondveggen skal vi ha en kokeplate med glassplate på veggen bak.Slik Bakkely tipset om i denne tråden.Bak glasset kan vi da la mønsteret fra fondveggen gå ...
Vannbåren varme
Ustabil gulvvarme
;D ;D ;DJepp, har tenkt tanken om huseier jeg også ...
Gulv
Størrelse på fliser i gangen
Dette velger man vel selv?Vi har 60 cm her vi bor i dag og kan ikke tenke oss å ha dette så mye som 1 cm lavere. Dette er vel en smakssak? ...
Grunnarbeid, mur og betong
Pristilbud på opparbeiding av tomta kom i dag
Jeg forstod det vel egentlig slik at pristilbudet inkluderte vekk kjøring da....Blir spennende når jeg får det skriftlig. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Sprekk i fliser på bad
Hva er under flisene og membranen, tregulv med gips eller betong på tregulv eller rent betong gulv? Hvem har flislagt badet?Flisene sitter på veggen, og i følge mannen min er det 2 lag med gips og ...
Ventilasjon og inneklima
Oppvarming og Ventilasjon med varmegjennvinner
Når man skal ha balansert ventilasjon i boligen, er det veldig viktig å tenke på dette tidlig i prosessen slik at dette tas hensyn til i tegninger og innredning av boligen. Det er tross alt de største ...
Elektro og belysning
"downlights" uten spotter...
Denne lyskilden kaller hvertfall vi for insaver. Kan være andre navn på den også. Brukes vel stort sett utendørs, da den har sparepærer til belysningskilde. Men hvorfor ikke innendørs også ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Lerret for innbygning i tak
Jeg har motorstyrt lerret innfeldt i himlingen på stuen. Det er på tvert av undergurtene, men jeg har fått takstolleverandøren til å godkjenne hakk opp i bjelkene. Det eneste som viser i stuen er en ...
Fjernvarme
Fjernvarme til oppvarming
Det monteres en varmeveksler så vannet i systemet ditt er adskilt fra fjernvarmenettet. I tillegg monteres det en kW-måler som regner uttatt effekt og som du da faktureres for.Pris må du vel nesten ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Når du jakter på noe snacks til hjemmekinoen
Det første jeg tenkte var : Hva skjer hvis minstemann søler brusen sin eller glasset med vann utover benken???Men slik innebygde teknosaker er veldig "tiltrekkende" ;OFarsken da Wessel, med ...
Garasje og uthus
Topp nettartikkel om å bygge garasje
Kan ikke noen på dette forumet være så snill og lage en like detaljert nattartikkel om det å bygge en hel enebolig ;D ...
Konstruksjoner og isolering
Isolering rundt vinduer
yep. det finnes flere måter å gjøre det på.1.den tradisjonele måten ved å dytte med vatt, vindtetting med papp utvendig2.skumme hele greia3. ethafon pølse dyttes rundt sprekken , fuges på utesiden og ...
Bad, våtrom og rørlegger
Krav til sluk på vaskerom
-Rommet skal ha mekanisk avtrekkEr dette et krav?Pokker, da må jeg ringe "ventilasjonsdama" first thing mandag morgen altså!Så lenge jeg kan gjøre jobben selv skal jeg fikse dette. Har ...
Gulv
Slipe parkett
Gulvsliping trinn for trinn.Rydd rommet. Heng plast foran dørene til tilstøtende rom. Nødvendig utstyr er slipemaskin, kantsliper, trekantsliper, slipepapir og muligens en skjøteledning. Interiør-, ...
Vannbåren varme
Trådløse eller kablede termostater til vannbåren varme ?
Som nevnt et annet sted her kjøpte jeg termostater fra CTM, 24V og kablet selv. Vanlig CAT5 nettverkskabel.Elektrikeren monterte 24V power i sikringsskapet og leverte ut en ledning. Resten har jeg ...
Byggeperioden - nytt hus
Trekke ut av boligleveransen
Vi har kun trukket ut kjøkken. Fikk trukket ut 40.000 av et kjøkken verdsatt til 80.000,-. Rør- og el. leveranse ville vi tapt mye på å trukket ut av leveransen. ...
Tapet, farge og maling
Male rett på gips?
Da ser jeg en gylden mulighet til å spare 10.000 ved å kutte ut denne "filten" som malermesteren snakket så varmt om :-)Får håpe han tar beskjeden pent, og ikke føler at jeg rakker ned på ...
Eksteriør, tak og maling
Beslag på pipe
For 10 -15 år siden var det problemer med plastbelagte stålplater og flassing. Etter det jeg kjenner til er ikke det noe problem nå. Men selv om (stål)platene er galvanisert og plastlakkert/belagt kan ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Boliglånsrenter Desember 2007
Hvordan får du lånet til å bli både rente- og skattefritt? Får du skattekompensasjon fra Staten? Normalt må du jo skatte av normrenten på et rentefritt lån. ...
Gulv
Gulv med skjevheter i nytt bygg
Evnt. hva bør prisavslaget være ?Det er svært lite sansynlig at du får et prisavslag som medfører at du får råd til å rette opp feilen. Hadde det vært slik ville de ha åpnet gulvet og utbedret feilen ...
Hage og uterom
Tuja med lange røtter
Med mitt nick smerter det meg dypt i hjertet å gi dere denne lenken ;Dhttp://www.info-roundup.no/Mitt råd er; hold kattene og bikkja inne i 3 dager etetr at du har sprøytet med RoundUp for da er ...
Garasje og uthus
Garasjeport
Hörmann er også en god kandidat, var i kikka på de på sist Bygg reis deg messe, og jeg tror vi kommer til å velge de til våres prosjekt.http://www.hoermann.no/no/no/ueber_uns/Vi skal også ha en ...
El. varmeovn & El. Varmekabler
Moderne elektriske varmeovner
Noen ovner som er pene å se på finnes da ;DOvner i sten (granitt)http://www.lviprodukter.no/Sorte og røde varmeovner fra Wilfa:http://www.wilfa.no/Nobø Safir ovner i sort glass, klart glass og ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Brann i flatskjermer
I dette tilfellet skal det brukes galvanisk skille på plasma og LCD skjermer: Stikket og TV er jordet samt at det benyttes kabel TV til antenne inngangen på apparatet. Her kan det oppstå en ...
3931
3932
3933
3944
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›