Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
112,782
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Tekniske løsninger
230 V LED Downlight har sluttet å fungere
Kortslutning i en pære
Skiftet og ting fungerer igjen! Målte spenning ut av dimmer. Tok så videre å koblet vekk ...
Bygge benkeplate for bad
Hei!Går med planer om å pusse opp badet og vil bygge flyttende benkeplate (dvs ingen bein for støtte) for to vask.Lurer på om noen her prøvd på lignende og hva var dere ...
Bør vi legge dampsperre i gulv mot krypkjeller?
Hei igjen,Takk for gode svar. Det blir en form for asfaltpapp/vindsperre mot kjelleren, ja. Vet ikke hvorfor jeg glemte å skrive det. Det er lagt opp til å klemme skjøtene mot lekten ...
Bytte plass på to innerdører.
Forsåvidt riktig tenkt hvis det gjelder nyere innerdører. Men karmen må også snus og det innebærer demontering og sammensetting på nytt. ...
Bygge nytt hus
Boligdrømmen på Askøy, lett modifisert IEC Alexandra
Så kjedelig, men gratulerer med endelig nytt hus da! Utbyggeren du snakker om, er det en annen enn ABChus?Takk for det. Det løste seg til slutt iallefall. Ja, utbygger av feltet (ikke ...
Isolere grunnmur i forbindelse med drenerig
Kapilærkrefter får man uansett om om man legger plasten mot betong eller isopor!Er enig med Høvding. ...
Hage & Uterom
alt_er_mulig: ordne uteområde/terasser/støttemurer
Dette ser veldig bra ut! Ser at her bor det en elektriker :p ...
Når teoretikeren skal sette inn nytt vindu i gammel vegg. All hjelp tas imot med stor takk!
Herlig, takker! ...
Sparkle murtak
Har revet en innvendig bod, og må nå sparkle taket der boden har stått. Tips til fremgangsmåte? Grunne og slå seg løs med sparkel til det blir bra? ...
Spørsmål ang. utforing til skjult el.anlegg
Kan du ikke rive plater/panel på vegg, legge elektrisk, så ny plast. Altså fjerne gammel. For da hva enn du vil for ny/ekstra issolasjon. Er ikke spesielt kyndig i dette, men ser for ...
Tilbygg & Påbygg
Overgang mellom nytt og gammelt gulv
Jeg skal sette opp et lite tilbygg for å utvide en gang. Og lurer på hvordan jeg gjør det i overgangen mellom nytt og gammelt gulv. Den eksisterende delen har innvending isolert ringmur ...
Bygge ny bod.
Som over, sjekk reguleringsplan og pass på at du har bya, bra eller u-grad igjen. Har du det så bygger du. For all del ikke innvolver kommunen da kommunalplan trumfer reguleringsplan hvis de ...
Fra Samfunnshus til bolighus
Ser at eg har glømt noke ja. golve blir markstøpt med 100mm xps. veggen i dag er 50mm glava og ca 250mm flis. Flisa ville eg bytte ut med tiden men akkurat no får det være som det ...
Isolering imellom rom/barnerom
Eit dobbelt lag gips der det er tetta/fuga godt rundt vil dempa mykje lyd. Eg vil tru det er godt nok, så sant det ikkje er eit øvingslokale for korps, enorm heimakino e.l. ekstremt ...
«Oppskrifter»/maler/byggetegninger forskjellig trekonstruksjoner
Det finnes noen byggetegninger på trefokus.no. ...
Oppussingsprosjekt//div arbeider
Nå har vi kommet i gang med stakittgjerde. Litt vanskeligheter med å få i lodd og riktig avstand på 1800mm men alt går vel
Beste måten å fikse innvendig tak i eldre bygårdsleilighet, Rabbitztak
Hei! Jeg holder på å pusse opp en leilighet i en eldre bygård (ca 1895) i Oslo. Jeg har fjernet senket tak som lå på vinduslistene (noe jeg ikke takler) og under ligger ...
Tekniske løsninger
Montering av glassrekkverk - Utfordring med membran, beslag og takrenner
Vi la en innvendig renne med overløp i gesimkassen, men gjør jo alt mer jobbsomt. Rennen vil på sikt komme delvis under en blomsterkasse så den vil holde seg delvis snøfri.Er ...
Hage & Uterom
Verktøy for ekspansjonsfuger
Hei.Driver å opparbeider ny innkjørsel og i den forbindelse lurer jeg på en liten ting. Planen er å støpe en ramme rundt hele innkjørselen og ha belegningsstein i midten. ...
Gårdsplass
Det er stor forskjell på knust/frest asfalt. Noe kan bli veldig bra, omtrent som ordentlig asfalt, noe blir bare tull. Legger man et tykt lag, gjør det mens det er ordentlig varmt i ...
Tekniske løsninger
Drenering av overvann ved tele rundt garasje
Jeg har en garasje der jeg sliter med overvann om vinteren. På toppen av dette er det helling inn i garasjen, slik at vannet renner inn når det er overvann. I første omgang vil jeg ...
Oppussing av stue av to super-nOObs
Tips nr.2 fra børhaug kan egentlig puttes inn etter kvart tips....Gjer alt ferdig før du begynder på neste punkt..(egen erfaring..masse halvferdigt..) ...
Tilbygg & Påbygg
Utkragede frittlagte bjelker 148x98 i tilbygg
Hei!Skal sette opp ett vindfang på 1.6mx3m.Bjelkelag 148x98 (160cm)frilagte gulvbjelker med 37.5cm utkraging (fra senter bunnsvill.Bjelker festet i bjelkesko på bunnsvill ...
Bygge nytt hus
Nytt hus: Hva skulle du ønske du hadde tenkt på når du bygget hus?
Kom på en ting jeg er veldig fornøyd med fra forrige hus vi renoverte, som vi tar med videre. Bygg toalettene inn i veggen. Altså ikke kasse, men disse som har en løsning hvor de ...
Opprette vindu. Trenger hjelp!
Heisann!Dette blir mitt første innlegg, selv om jeg har trålt forumene her en stund og funnet mange gode råd.Jeg har en bod i huset som jeg skal konvertere til oppholdsrom/kontor og vil ...
155
156
157
266
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›