Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
112,088
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Hage & Uterom
Trenger inspirasjon til fastmontert benk i hagen
Jeg ønsker å lage en benk ved spisebordet i hagen. Spisebordet står langs en vegg, så jeg øsnker å snekre en benk som er fast i veggen. Hvis noen har snekra noe lignende, ...
Hage & Uterom
Det var dette med kvadratmeterregning da....
Dakka den opp. Proporsjonene stemmer overhodet ikke, men jeg har gjort et forsøk. Døm selv!
Nå er alt riktig i ...
Hage & Uterom
Hvordan finner jeg ut av dobbel gjæringsvinkel?
Takk for tips petterg. Det er godt mulig at en slik praktisk tilnærming er det som funker best, og at teoretisk kalkulering likevel blir feil ...Nå googlet jeg videre, og fant jaggumeg en ...
Møbler & Interiør
Reparere hevelse i gammelt spisebord
Du må ialleall ikke lime noe før du klarer å presse med overflaten uten å ha på lim. Du skal være veldig flink hvis du klarer dette uten å skade fineren over. ...
Hage & Uterom
Utvide terrasse - med skrå
I grunn er det er sand blandet med matjord. Den eksisterende terrassen ligger det bjelker på langs under så tvers over for bjelkelag til terrassebord.Men jeg vurderer å legge leca, duk ...
Hage & Uterom
Bygge terrasse og har noen amatørspørsmål
Ser ut som en god løsning det. En detalj jeg ville gjort annerledes var å senke bjelken du skal skru fast i betongen slik at den havner under sperrene. Da legger du bare sperrene oppå ...
Hage & Uterom
Fundamentering av terrasse
Såpass ja. Takk. Snølast hos meg er 4,5 kN/m2. Så da burde det holde med 2 dragere da. Hvor langt mellom søylene da mon tro? ...
Prosjekt gammelt murhus
Helt fantastisk flott jobb dere har gjort, selv om det er litt trist å måtte flytte ut av fylket. ;)Men vi trøster oss med at vi trolig havner i samme fylket igjen etter at politikerne ...
Understøping av grunnmur
Tenker støpt såle. Ser for meg dette kan være den mest sikre løsningen i forhold til grunnen.Så jeg er litt usikker på når det går bra å forsette videre. ...
Hage & Uterom
Veranda i blokk prosjekt
eternitt pleier ikke å være så glatt i overflaten, men kan jo ta feil. Det finnes mye sementsponplater som er helt trygge. ...
Oppussing av toalettrom. vegghengt do. Trenger råd.
Valgte å bruke tettiplater, smøremembran og fiberfilt i hjørnene. Tror det ble bra og at jeg ikke trenger uroe meg for at en evnt lekkasje skal havne i veggen bak toalettet og ned i ...
Flislegge vegg på kjøkkenet, men gammel lampe er i veien. Hjelp?
Pigg opp/frem røret, litt ovenfor bunn overskap, lag hull i/kapp røretTrekk ut de gamle ledningenedra inn PR 2x2,5, evt PR 3x2,5 så kan du ha stikk med konstant strøm også ...
Bygge nytt hus
Elementhus fra østeuropa - må man bruke norsk snekker?
Hei! Kan du fortelle litt om hvordan dette prosjektet går videre? Kan du fortelle hva de selskapene som du har vært i kontakt med heter? Jeg er selv i den situasjonen at jeg har fått ...
Hage & Uterom
Hvor får man asparagus rot
Her er en artikkel om asparges i Norge og et navn på en kvinnelig grønnsak-ekspert som du kan ringe til.https://forskning.no/mat-landbruk-stub/2008/02/vi-kan-dyrke-mer-asparges-i-norge ...
Bygge nytt hus
Ny moderne enebolig
De fem vinduene er rettet mot vest/ nordvest, veranda ligger mot sørvest.Huset står på en liten tomt, slik at det fyller mye av arealet innenfor 4m byggegrense, derfor er rommene ganske ...
Hage & Uterom
Ny plen.
Jeg brukte stedlig jord på en flekk i hagen i fjor, de spirte så dårlig at jeg drysset på kompostjord som jeg hadde brukt andre steder der det spirte fort. ...
Garasje, anneks og småhus
Overgang fra utslagsvask til gardenakobling
Gjetter at utløpet er 1-1/2" utvendige rørgjenger, det skal være litt mer enn 45mm. Da trenger du noe sånt som ...
Møbler & Interiør
Lage utesofa
her brukes nok en tappvideo ...
Hvordan behandle pipe av teglstein innendørs
Er det en-steins mur så må fu kontrollere krav, jeg tror det er krav til puss utenpå dette ...
Hvordan lage åpen himling?
Dette er store endringer i allefall hvis du har tenkt å fjerne undergurten. Hvordan takstolene er i dag kan være avgjøreende. Overgurten får ofte hjelp at takstolen ...
Hage & Uterom
Muring og planering
Med så stor mur må en ha tegninger på den gamle og noen til å bregne om dette kan gjøres. En ny bur trukket tilbake i ofrhold til den første kan kanskje gå uten ...
Møbler & Interiør
Tilbakemeldinger på egendesignet sofa
Jeg ville fjernet den korte sjeselongen, den er hverken fulg eller fisk og er nok ikke god å sitte på (den lange også forøvrig, men regner med at du vil ha det). Godt poeng! ...
Bygge nytt hus
Gryende husprosjekt i Fredrikstad
Hei,Hvordan gikk det hos arkitekt? Ble det gjort noen endringer her? ...
Møbler & Interiør
Skyvedørsgarderobe montering endevegg
Har kjøpt en liten skyvedørsgarderobe fra Leba. Med den skal det monteres en endevegg. Da gulvet er av laminat (9mm) med varmefolie, så er kanskje eneste alternativet å lime med ...
Hage & Uterom
Lage støttemur av stålplater?
Gabioner heter det Inge79 linket til. De kan du fylle med hva du vil, blant annet f.eks stein/jord blanding. Da kan du få en loddrett plen som støttemur. Jeg har det som et langsiktig ...
158
159
160
264
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›