#13
 8,022     Bærum     0
Hvis du ikke elsker å skru og mekke :
1) ikke kjøp fransk neste gang
2) selg nåværende fransk i deler på finn.no 

Det er utrolig gunstig å selge en bil i deler, fremfor å forsøke å selge den som "kjørbar bil" til 7-8000. 
   #15
 6,009     Finnmark     0
Selg den i deler....
Det er ikke mange deler du skal selge før du er oppe i 10000kr.....
Sikkert noen med tilsvarende bil men med andre mangler som behøver deler :D

Om verdi er under 10000kr på bilen, ikke bruk en eneste krone på reparasjon.......det er å kaste bort penger....
Signatur

  (trådstarter)
   #18
 6,704     Akershus     0



Går an å sveise inn en katalysator fra biltema også.


Det er nok ikke helt min cup of tea, men helt sikkert et alternativ for de som har utstyr og kompetanse.


Finnes jo verksteder som gjør sånt da.


Joda, men når bilen skal ut av mitt eie er det ikke mange kronene jeg vil legge i den. Bilen er uansett så lite verdt at hver tusenlapp som går med på å reparere ting er en tusenlapp for mye.

Der eneste jeg må gjøre er å prøve å få ordnet elektronikken som styrer gassen. Hvis ikke har jeg ikke mulighet til å komme meg rundt for å se på ny bil. Mulig jeg klarer å lokalisere eventuelt kabelbrudd selv.

Og til franske biler - de er filtrert bort i søket på Finn. Det er såpass mye annet å velge i at jeg ikke ser noen grunn til å ta sjansen.

Ad delesalg: veldig interessant, men er neimen ikke sikker på hvilken ende man skal begynne i. Bildeler er ikke min sterke side.. Men det er jo noen deler å ta av, og noe av det funker helt sikkert ;D

   #19
 6,009     Finnmark     0
Om du ikke vil demontere bilen selv; annonser den som delebil.......men da tjener du kanskje ikke like mye, men blir kvitt bilen...
Signatur
   #20
 2,265     0
Kjøp "ny" bruktbil, samme som den gamle, og behold gammel bil som delebil til den nye bruktbilen. Gjenta på nytt når noe ufiksbart ryker på den nye bruktbilen.