Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,468
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Oppussing og nybygg generelt
ventilasjonskanal gjennom vegg
Takker.Ble spiro med isolasjon ...
Dør og vindu
Terrasemarkiser med vinkelkontroll?
Kjells Markiser har tilsvarende, der kalles den Flexi.Er ikke sikker på om det er noen som har noen patenter av små firma som Rex, for det meste kjøper de komponenter fra større konsern som f.eks ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kan husforsikring brukes på gammelt kloakkanlegg?
Hei! Hvordan gikk det med saken? Jeg har nettopp kjøpt hus, og har fått problem med kloakken. Min sak er nesten identisk med din (svart nei på erklæring, mens naboer forteller noe annet). ...
Interiør, møbler og trapp
Interiørarkitekt
Har sendt deg en PM ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
torstef: Pipe med utvendig bend over tak.
Det er mulig å gjøre det, spørsmålet er hvor praktisk og pent det blir (og dyrt).Stålpipe kan kles inn, men krever en avstand på 50mm til treverk, 30mm dersom det er lufting. Selve pipa er 280mm i ...
Bad, våtrom og rørlegger
Oso Super S 200 : Feilsøke på defekt varmtvannsbereder
Vanligvis står ventilen og drypper, men har du ti bar ja da er situasjonen en annen ...
Hage og uterom
Kunstgress i stede for vanlig gress.
grunnarbeidet er mye viktigere enn ved vanlig plen. Det er viktig med drenering. Du vil vel ikke ha en hage hvor det blir et lite basseng på midten hver gang det regner? Det er jo også kunstig. Har ...
Bankett under bankett
Bankett som erstatter løsmasser er 1000 ganger sterkere en løsmasser og trenger strengt tatt ikke armeres. Hvis du sover bedre så legg i 3 jern,armerer selv betongen på huset ...
Byggeperioden - nytt hus
torstef: Hvordan flytter man enklest og billigst granitt kantstein?
Dette er brukte stein som jeg tenker å mellomlagre hos svigers inntil huset er ferdig. Jeg tror jeg gjør som så:Får en kompis til å hjelpe meg med å stable disse på paller.Leie liten lastebil fra ...
Innspill på din planløsning
Hus-Mor: Ønsker innspill på planløsning
Takk for innspill....Ser det ble litt feil på plassering, det står kjeller på 2. etg og 2. etg på kjeller. Det er tenkt 2 store soverom i 2. etg til våre 2 barn. Vi skal ha vårt soverom nede (trenger ...
Gulv
Hjelp til valg av parkett
Jeg har også kikket på Tarkett sin, men etter å ha tatt hjem noen prøver merket jeg stor forskjell i "feelingen" av kvalitet på Tarkett og Kährs. Tarkett virket veldig ehm..skjør i forhold. ...
Innspill på din planløsning
Molly83: Ønsker innspill på planløsning og fasade
Er det forresten noen som har tips til hva vi skal gjøre med døra fra hallen og inn til stua? Den kolliderer med pipa..
Elektro og belysning
Skomakerlamper
http://nettobuild.no/shop/herstal-sko-kit-21877p.htmlSynes disse er pene! ...
Bad, våtrom og rørlegger
Montere varmtvannsbereder i etasjeskillet opp i kaldloft utenfor knevegg.
Ener er det systemet jeg har sett mest på. Bl.a. vært hjemme hos sønnen til mr Ener som bor like i nærheten her. ...
Høyspent-kabel over eiendom uten å være klar over det
Ja. Det påstås at man vet det. Lavere frekvens er mindre skadelig enn høyere. Det er en av grunnene til at vi ikke tillates så høye effekter på radiosendere ettersom frekvensen blir høyere. Vi snakker ...
Elektro og belysning
Feilsøking speillys bad, T5 lysrør
Jeg trodde jeg kunne ha kun 1 lysrør i, og få det til å virke. Når det ene lysrøret røk, rakk jo det andre en god stund videre.Men jeg kan forsøke å bytte rundt på lysrøra. Jeg prøvde vanlige lysrør ...
Knotteplast i overgangen mellom vegg og såle?
Da ble det til at jeg murte opp en liten overgang mellom sålen og veggen. Ringte betonglevrandøren og spurte om de hadde en liten rest, og da kom de å dumpet 150l i en trillebår og et par bøtter. Vet ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Gir lang saksbehandling reduksjon i gebyrene?
Slik jeg leser den nye loven kan det virke som om det ikke er satt frist ved behandling av dispensasjonssaker. Jeg tar forbehold om at det kan finnes en frist, men jeg fant den ikke.Ellers er ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Kitting av ovn
Kittet bygger ikke høyde, skal være mykt og lett å klemme ut av patronen.Ingen stein rundt døra, liten belastning der.La ovnen stå minst en uke i romtemp. før fyring.Husk at lakk/sverte lukter og oser ...
Restaurering og vedlikehold
Veple har kjøpt hus
For et brillefint hus!Vi har vært igjennom mange av de samme tankene som dere, etter at vi kjøpte dette huset: www.villahilton.noOpprinnelig hadde vi tenkt vannbåren varme (jordvarme) og skjult ...
Tapet, farge og maling
Sokkelflis i gang..
En slik list som blir brukt til utv. hjørner mener du..? ...
Planløsning og Fasade
Galemattis: plassering av garasje...
;D Sant nok. Jeg vasker såpass mye og nøye at jeg har irritert meg over det. - Og det i Trøndelag...Da velger du nok feil vaskedager?Det er vel andre kriterier som er viktigere for garageplassering ...
Bergening av tykkelse på betonggulv/terassetak
når betong gutta på jobben støper så har dem på 20-25cm oppå platendekke som er 5cm tjukk ...
Byggeperioden - nytt hus
Reklamasjon 2 år etter overtagelse: utbygger konk og levrandører byttet org.nr.
Antar du ikke kommer noen vei med lutbygger hvis han er konkurs. Da er alle krav tapt. At leverandør har lagt ned avdeling burde ikke være nok for at han kan vri seg unna ansvar så her hadde jeg ikke ...
Bad, våtrom og rørlegger
Bad pusset opp av fagfolk for 6 år siden : Nå avdekkes ulike feil
etter boka skal silicon på bad byttes ut etter x antall år, om det er 3 eller 5 husker jeg ikke, noe som gjør at silicone kan slippe tidligere er om det ikke er skrapt nok i hjørnefugene og siliconen ...
3377
3378
3379
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›