Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,468
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Gulv
Lime fliser på gulvgips.
http://www.byggebolig.no/index.php?topic=19746.0 ...
Gulv
Gulvfliser i 20kvm gang : Legge direkte på isopor?
du kan legge fliser på wedi plater, lim og skru platene godt da først! vil også tro at du kan legge på litex,men kan ikke svare 100% på det da vi har brukt wedi ;)Har du gjort dette på gulv? Flisene ...
Innspill på din planløsning
frodes: Innspill på planløsning ifm. innredning av kjeller
Da ville jeg forsøkt å få til den siste løsningen. De ekstra m2 på det lille soverommet er gull verdt.Når det gjelder dør fra soverom til bad er jeg litt usikker. Ser ikke for meg at to dører til bad ...
Tilbygg kjeller og hovedetasje : Høyder på betongplate
Du skal støpe såle 10cm....hiv i 3 jern og stiv gjerne av med noen 2*4 går greit det. Bra at massen får litt motstand...
Bormaskin & Skrumaskin
Festool T18+3 ankommet
Kirderf: Har ikke kjøpt denne. Har en T15+3 fra før, det får holde. Men den kostet ca 5000,-Ser at T18+3 ligger veiledende på 6250,- fra Motek.Skal du først bruke så mye penger så smeller du heller ...
Tilbygg kjeller og hovedetasje - høyder på plate
Hei, Jeg trenger sårt noen gode råd nå i oppstarten.Vi skal nå først grave ut til tilbygget – 1,15 x 6,4 meter. Deretter skal ny mur i 25 cm isoblokk settes opp til samme høyde som eksisterende ...
Generell kjøkkenprat
Har dere Zalo eller håndsåpe i den integrerte såpedispenseren?
Jeg har Zalo ved den ene vasken og håndsåpe ved den andre vasken. ...
Innspill på din planløsning
Elektriker83: Innspill på vår planløsning og fasade
men de på kommunen hater dette unntaket og gjør hva de kan for å stikke kjepper i hjulene.Når verden går meg imot har jeg vurdert å bytte jobb... ...
Elektro og belysning
Singel lysstoffrør : Hvilken type tenner?
Det pleier å stå singel på pakken tenneren er i, og på selve tenneren. ...
Oppussing og nybygg generelt
Regne ut tomtestørrelse??
du kan faktisk måle brukbart med kartsøk på finn.no ...
Tapet, farge og maling
Utvendig gipshjørne
jeg er usikker på dette sjøl,men hvis du setter på det hjørnejernet så må du bare sparkle breiere fra hjørnet. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Steamdusj : Produktanbefaling ønskes
Er det noen som har erfaringer med Westerbergs eller Vikingbad sine steamdusjer? ...
Gulv
Avrettingsmasse - hvilken skal jeg velge?
http://www.resconmapei.com/Dette er min favoritt, ikkje så dyr heller ca 240 for en sekk conplan vr. Lett å jobbe med, og en får et godt resultat ...
Byggeperioden - nytt hus
Er det fremdeles lov å vente med å innrede loftet i nytt hus?
Jeg bygger hus nå og skal bare gjøre ferdig 1 etasje jeg må isolere loft og legge plast for og få godkjenning.Vist di ikke vill isolere loft kan du legge plast i mellom etasjene og legge 35 cm me ...
Generell kjøkkenprat
Kjøpe nye dører/fronter til ARAN (muligens)
Hei,Jeg tror jeg har et ARAN-kjøkken (på en del hengsler er det montert en "logobrikke" det står ARAN på), men sliter med å finne nettbutikker som har komplette brosjyrer eller noe som helst ...
Bad, våtrom og rørlegger
Nye forskrifter for våtrom : Forbudt med gips under smøremembran fra jan 2010?
vi bygger kun bad med dobbelt lag standard 12,5mm gips med omskjønt på platene.legger inn spikerslag der som kunden ønsker. ...
Elektro og belysning
Belysning downlights i stue - plassering
Hvor nærme vegg er nærmt? Avstand fra vegg? Som både passer for å opplysning, og da slik at de kan vinkles mot bilde etc.? De jeg har kan vinkles 30G. Børde jeg kanskje ha takpunkt over ...
BoligPartner
Boligpartner: Quadra Trentino
Det ble ikke bygging på denne tomten. Den er solgt til en pris vi var fornøyd med, så da dropper vi bygg-og-selg prosessen... ...
Måleteknikk
Black & Decker Laservater KAPUTT!
Det er ikke nødvendig å bruke vannslange for å sjekke om det er riktig. Ta å mål et punkt 5m unna laseren og sjekk høydeforskjellen der laseren står å bort på punktet. Ta så og sett laseren på det ...
Bad, våtrom og rørlegger
Badrom kjeller -Fuktproblem
Du skal ikke ha plast bak gips i kjeller. Det er hele poenget med NBI detaljbladet,ikke membran og dampåpen maling og redusert med isolasjon.(maks50mm)Resten på utsiden slik at muren ikke ...
Gulv
Fjordal Ask Line (høykant parkett)
Sjekket ikke låsesystemet så nøye. Har returnert parketten til Bygg24. Konklusjon etter å ha ringt rundt til forhandlere og Fjordal er at det jeg har mottatt var et parti som bare ser slik ut. Det er ...
Gulv
Parkett : Eik hvitlasert 1-stav
Kanskje denne tråden er nyttig: :)http://www.byggebolig.no/index.php?topic=18875.msg188108#msg188108 ...
Sag, Kapp & Gjæring
Bosch PCM 8 S Kapp- og Gjærsag : Produkttest
Du sier at du bare skal kappe lister ol. men husk da på at når det er slikt arbeid du skal gjøre, er det da det er viktigst med en skikkelig sag!Viktig med fint nok blad også.. ...
Elektro og belysning
Støpsel på varmekabel?
Jeg har ikke sjekket om rørtinekabel er egnet for innstøping, men tror det ikke.Innstøping av kabel er vel den mest faste montering du kan få, jeg bare vemmes over tanken å betjene kabelen med ...
Gulv
Legge parkett med teppe og gulvbelegg som underlag
Denne var litt gammel, men så ikke dette før nå. Jeg klarer ikke å følge med på alt.Personlig kan jeg ikke forstå det første utsagnet ditt siden overflaten på en 2-stavs 15mm parkett fra Kährs er ...
3378
3379
3380
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›