Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,468
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Decodeck vs. Impression Decking
Jeg har personlig kjøpt DecoDeck og er meget fornøyd med gulvet de månedene jeg har hatt dette.Hvorfor valgte jeg DecoDeck:1. Lange lengder opp til 6 meter så man unngår skjøter. 2. Godt ...
Montere bunnsvill i stolpesko
Synes du skrev du skulle skru hele terassen først...det hørtes tungvint ut... ...
Lydisolering av vegg mot naboleilighet
eller kunne du tenke deg smartpanel????Ikke bruk finer eller smartpanel. Gips har bedre lydegenskaper og stråler lyden mindre treverk. Det er i praksis så godt om ingen forskjell mellom et lag finer ...
Gulv
Skipsgulv : Hvilken produsent anbefaler dere?
Solgte mye Alloc i min tid på byggevare, ingen klager såvidt jeg vet.http://www.alloc.no/cgi-bin/alloc/imaker?id=73&visdybde=2&aktiv=73 ...
Bytte av stender og bunnsvill
Det er det vi kaller det her jeg kommer fra: sylla er den delen av reisverket som festes i grunnmuren og staven er det som reises og festes i denne i moduler på 60 cm.Du mener vel bindingsverket. (Når ...
Hage og uterom
Bruddskifer
Vi skal lage platting av bruddskifer og har allerede 20 kvadrat av 35 kvadrat. Trenger derfor "gammel" bruddskifer. Hvor får man tak i dette? Har lett på Finn.no, men finner ingenting.. ...
Lydisolering kun med gips?
Hadde jeg ikke tenkt på. Må ta en tur på byggvareforreting og forhøre meg om den der.Får man noen form for beslag slik at man kan avslutte veggen fint inntil en brannmur?Avsluttet vegg mot brannmur ...
Antall vinduer på soverom - Kan det bli for mye lys?
Når man har en utsikt som er beundringsverdig, så vil man ha mange og store vinduer...Kikker man rett inn i nabohuset eller skogen så enig, liten vits. ...
Tetting mellom Siroc elementer og eksisterende bygg
byggeskum er tingen for sånne hull ...
Gulv
Sliping av gulnet eikeparkett. Er eksentersliper ok å bruke for et mindre gulv?
Jeg slipte soveromsgulvet med eksentersliper og plansliper. Det gikk ganske greit, bortsett fra at lakken klumpet seg på papiret etter en stund og laget merker i gulvet. -Nå har jeg lært at det finnes ...
Bormaskin & Skrumaskin
Skruer til Makita BFR750
For å bygge om fra BFR550 til BFR750http://www.hobuk.co.uk/acatalog/makita-nose-set-194545-9.htmlhttp://www.hobuk.co.uk/acatalog/ph2-screwdriver-tips-p-67804.htmlFor å bygge om fra BFR750 til ...
Vannbåren varme
Vannbåren gulvvarme på verandaen
Viftekonvektor tror jeg ikke du får effekt av hvis ikke det er overbygg på terassen. Vi har montert en del rød infra på gass, det har vært en skikkelig suksess, bare et tips. ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Ulefos No 225 : Hvordan bedre effektiviteten på dnne ovnen?
Liten kaffekjele eller bare mange kjeler?......
...
Trenger hjelp til kostnadsoverslag
pass på fingre sier jeg bare. ...
El-kassett & Dobbelmantlet
Varmtsvannsbereder - hvor stor bør den være?
Er litt i samme situasjon. Men med solvarme og akkumulatortank til den. Den kan varme varmt-vannet direkte, men vi lar berederen stå (med forvarming via akktanken), av par-tre grunner:Ønsker varmt ...
Dør og vindu
torstef: Hvilken kvalitet bør jeg velge på ytterdør og boddør?
Byggevarekjedene fører 3 ulike kvaliteter med dører; innedører, ytterdører og boddører. Forskjellen ligger blant annet i hvor store temperaturforskjeller mellom dørens 2 sider den er konstruert for. ...
Elektro og belysning
Gammeldags komfyr stikk : Spenning mellom pinnene?
så bra:) ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Forsinkelse på lyden mellom stereo og tv
Slik er det på mitt opsett også. Har aldri sett på det som problem da jeg ikke er interessert i lyd fra tv'n når jeg får mye bedre kvalitet fra forsterkeren. ...
Eksteriør, tak og maling
Rar overgang fra vegg til skifertak (Wakaflex plassering..?)
Enig, bruk skottrenne på skifer. Da er man 100% sikker. ...
Ventilasjon og inneklima
Er det riktig montert?
Hos meg er dette montert på en slags "vugge" av tre skrudd fast over takstolen.Vuggen er en en 48x198 ca 60cm lang og det er saget en "bue" ned i planken som røret hvilker på. Så ...
Hva anbefales å bruke på yttersiden av en thermo grunnmur?
Har selv Jackon sin mur, men har planer om å dekke den med gu-gips, lekte ut, og slå på stående panel, da blir det kun den "vanlige" 30-40cm stripa i bunn med puss/steni. ...
Finnes "Magnesium oxide wallboard" i Norge?
Masterboard er ikke den platen du spør om, men den ser ut til å ha noen av de samme egenskapene.http://www.steni.com/download2.asp?DAFID=257&DAAID=5"Platene består av kalsiumsilikat, glimmer ...
Gulv
Stor og dyp ripe i ny parkett
skal også bytte mitt.det ser helt jævlig ut,har ligget her noen år så.riper blir det alltid med tida,men kjedelig når det skjer sånn ...
Eksteriør, tak og maling
Ytterkledning : Stående panel vs. Liggende panel
Tømmermennene skal skråskjære bordene nederst og jeg skal ta gamle takrenner og feste under. Disse tettes i endene med gaffatape og fylles med impregneringsvæske. Renna flyttes ...
Bygge nytt eller restaurere gammelt hus?
Til 1 (tråstarter) det er sikkert greit om du senker innvendig gulv 30 cm.Så får du 10cmfarget isopor radonssperre og 10cm vanlig isopor....og varmekabler (vann eller strøm). Nå hadde du praktisk talt ...
3381
3382
3383
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›