Boligmappa.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,860
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Lysrør med kvalitetsfarge/lys
Jeg bare søkte på "t5 930" på google og linket til øverste forslag, så jeg vil tro det finnes i flere størrelser enn som så.Men hvis ingen har tips om hvor de selger slikt i norske butikker ...
Bad, våtrom og rørlegger
Best alternativ for fall i dusjhjørne med dører?
Det var noe lignende jeg også så for meg å gjøre, men jeg er fortsatt litt usikker på den overgangen som man vil få fra dusjsonefall til vanlig fall hvis man har dusjen i et hjørne og fallet er mot ...
Sag, Kapp & Gjæring
Bosch GTM 12S
En kolleger av meg har en Dewalt DW711 som jeg av og til låner. Den er kun brukenes til lister og panel (slissing) den sliter litt når du prøver å kløyve en 2x2. Til listing og panel er den helt ...
Elektro og belysning
Brytere og stikk i gammel stil
Disse har vi kjøpt til vårt nye hus
Synes de er kjempefine! Synes ikke de doble stikkontaktene ser rare ut jeg ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvite slette veggfliser 50 * 60
Noen som vet om noen som selger denne dimensjonen? ...
Generell kjøkkenprat
Svart kjøkkenvask : Produktanbefalinger
Takk for tilbakemeldinger! Da har jeg fått sett litt på Blanco, og vi liker denne veldig godt: http://www.nibu.no/bysvis.pl?sublistekat=1365Planlimt er vel like godt som underlimt? ...
Elektro og belysning
Downlight i stue
Etter hva jeg har hørt av en elektriker, er ca 60cm fra vegg og ca 120cm mellom downlightsene en grei avstand, det har jeg gjort hos meg og er veldig fornøyd, kjøpte forøvrig downlights på ...
Riving av låve på 200m2 med 2,5 etasje....pris?
Har revet et 2,5etasjers hus nå i vinter, bygd ca 1920. Levering på komunalt mottak kostet 1510+mva pr tonn. Iflg veieseddlene leverte vi 25,2 tonn. 17 lass.i tillegg fjernet vi på forhånd 3 ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Hjelp meg å forstå reguleringsplanen
I regulert til bolig området tillates oppført frittliggende eneboligere.Det betyr - oppføring av eneboliger. ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Fikse kåk før salg - hva skal vi gjøre med fiskebeinsstria på veggene?
Enig med Pingle. Det er nok ikke ofte at oppussing (utover enkel maling) lønner seg. Hvis du er riktig heldig går det i null...Husk at kjøper "alltid" undervurderer kostnader ved oppussing ...
Bad, våtrom og rørlegger
Er det strenge krav ang septiktank?
Kan være en mulig skjanse for at jeg får lov til å bruke disse.Snakket med en kar i kommunen for noen dager siden og han stilte seg positiv til dette. han mente at gjennbruk var helt ok. tok ...
Bad, våtrom og rørlegger
Barca: Pristilbud på VVS leveranse
Det står ikke noe om avløp på kjøkken, går utfra det er med? prisen tror jeg er grei. Ligger på det jeg har fått, omtrent samme. Har du fått sepesifisert hvilken type toalett? ...
Gulv
Skal legge hvitpigmentert eller hvitlakkert eik i stua. Hva anbefales av dere?
Jeg skal legge nytt gulv i stua og gangen. Det er snakk om ca. 50 kvm. Jeg lurer egentlig på hva som er best av hvitpigmentert og hvitlakkert eik...? Hva er mest slitesterkt i forhold til sollys etc? ...
Ventilasjon og inneklima
Balansert ventilasjon
Oki,men er vel ikke veldig stor prisforskjell? Kan vel gå ned litt på dimensjonen på hovedanlegget og anlegget i utleiedelen kan vel være ett minimum.. ...
Prefabrikkert ark/tak
Er det noen firma her i landet som lager prefabrikkert ark/tak opplett som er bare å heise på plass etter at hullet i taket er skjært ut. (Har noen adresser i Danmark) ...
Dør og vindu
Import av dører fra England
Da det tydelig har vært penger å spare på import av parkett fra England så bør det vel også lønne seg å importere dører også (tenker ikke på furudører) er det noen som har tenkt samme tanke. Ser at ...
Byggebudsjett & Anbud
Bunnledning - Hva trenger rørlegger av info når jeg legger ut et anbud
Målsatt tegning, dvs der det kommer frem alle steder der det skal komme vann og avløp til boligen regner jeg med?Skal ha 2 kjøkken og 2 bad i sokkel, vaskerom, kjøkken og bad i 1 etasje, og bad i 2 ...
Er det noen fordel med isolerte innervegger i forhold til lyd?
Jeg har en formening (uten erfaring) om at det å ha tett dør vil hjelpe mer enn isolering i veggene. Og med ventiler med lydfelle i veggen mot resten av boligen vil vel funksjonen til det balanserte ...
Garasje og uthus
Fins det store ferdiggarasjer?
du har ikke bilde av den XL garasjen vel Magnus?? Takhøyde osv er det?? Mulighet for løftebukk?? ...
Elektro og belysning
Stikkontakt, kulo-kabel etc.
Takker for svar!Regner med jeg river all den gamle kablinga og legger opp nytt..Ang. kabel så går jeg for 1,5mm2, det vil holde mtp. at kursen er 10A. (og 2,5mm2 er dyrere ;D)det er ikke store ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Varmekabler lagt feil Kan jeg kreve selger for noe?
Har ikke snakket noe mere med selger. Har tengt tanken om å spørre selger om han vill dekke utleggene til varmesøkende kamera iallefall. men gidder ikke lage noe mere sak utav det. ...
Hvor stort hus har dere bygd?
201m2 BRA, grunnflate 160m2, 4 sov, 2 bad, vaskerom, "hjemmekino", lite kontor, bod, stue/kjøkken og loftstue.. Er famile på 2 voksne og 2 små barn.. OG hund/rotte på 4,8kg ...
Gipse selv : Hvilken uttrekkspris kan vi forvente?
Hei!mange svar her. har blitt fortalt att det ikke er veldig mye å spare på dette, men jeg jobber offshore og og har 4 uker til rådighet. og synes det er et helt ok arbeide å gjøre selv. (Sparklingen ...
El-kassett & Dobbelmantlet
Nytt hus med høyt strømforbruk
vindtettheten å isolasjons evnen er på topp, har bygget selv;)Tja, det går jo med endel varmtvann, til dusj.En annenting er at vi har kun spotter, 150stk ca. å dette er jo ikke LED. så di bruker jo ...
Hage og uterom
Misfargede plexiglass
Noe som kan fungere er fks Plastrens til bil.Men det kommer litt an på hvor stor misfargingen er vil jeg tro ...
3456
3457
3458
4028
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›