Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,096
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hvordan lage en enkel isolert lettvegg?
Jeg ville tatt utgangspunkt i en anvisning for bygging av badstu, f. eks. denne:http://www.glava.no/default.asp?page=164 ...
Planløsning og Fasade
Torv Tak
Se vedlagt brosjyre fra Protan Tak.Har selv benyttet dette systemet med god erfaring.Se også www.protan.no for mer info. Eller klikk på denne link for å komme direkte på ...
Etterisolering av kaldloft
Jeg har tenkt å etterisolere kaldloftene på huset, men er noe usikker på hvor mye jeg skal øke isolasjonstykkelsen med. Det er 20cm Rockwool fra før, så jeg tenkte å krysslegge 15cm ekstra. Som dere ...
Arbeidsklær & Verneutstyr
Hørselvern med radio
jeg må spise hatten min, dette "fantastiske" radiohørselvernet fra mekk var ikke ¨så fantastisk like vell. umulig og søke inn signaler med en alt for lite søkeknapp, og ...
Byggesøknad & Saksbehandling
" Enkle tiltak"
jeg satt inn et nytt vindu i stua, fikk vite at jeg egentlig skulle søkt om det, men det utgjorde ingenting for noen, så selv kommunen sa at det ville de aldri reagere på. Så jeg ga beng.Nå skal det ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
hvordan best øke verdien ved oppussing?
Hei,er ny på forumet her som skribent men har fulgt med i et par som leser og tenkte jeg ville kommentere dette innlegget. Ser du har fått ganske mange forskjellige råd om hva du bør og ikke bør gjøre ...
Eksteriør, tak og maling
Kledning og behandling med jernvitirol(jernsulfat)
Boligbyggeren: Men hva med det som Aasg snakker om,at treet tørker raskere ut,og hvis man har nok lufting på baksiden så burde vel dette oppveie for vestlandsk klima?Jeg leste også om Kurt Oddekalv ...
Byggeperioden - nytt hus
Tips til arkitekt/teknisktegner Bergensområdet?
Er det noen som vil anbefale en arkitekt/tekninsktegner i Bergensområdet? Har funnet ett helt tradisjonelt hus vi liker,tenker å gjøre små justeringer på dette. Må og stå som ansvarlig.Takker for all ...
hvor kjøpe h bjelke billigst, romerike
som topic sier, hvor kjøpe dette billigst, har hørt det er en rimelig leverandør i gjerderum, limm eller noe slikt. finner ikke noe på gulesider.er snakk om en HEB 140 ...
Fra kaldloft til boligareal -fuktsperre, lufting og isolasjon..?
For kledningen sin del trenger du lufting. Dersom veggen er malt vil malingen bule og flasse ganske raskt. Du bør lekte ut kledning når du får anledning også pga at evt vann som trenger bak kledning ...
Generell kjøkkenprat
"kjøkenbord" med innfelt steketopp
http://www.siemens-home.no/produkter/matlagning/platetopper/ET475MY11E.html?source=browsekan det være noe teppanyaki lignende som dette nedfelt i benk/bord? ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Arealberegning for overbygd takterasse
fant igjen noen bilder vi tok når vi var på insiprasjonsturer hehe:)Her viser det det jeg mener med en ramme rundt, det er jo åpent opp så dermed tellr det jo ikke areal. (skal ikke gjøre det ...
Interiør, møbler og trapp
Program eller MAL med møbler o.l. for innredning av stue ?
Jeg bruker floorplanner, enkelt å tegne/putte inn møbler. ...
Vannbåren varme
Hvordan frostsikre vannbåren gulvvarme?
Dette løste jeg i praksis med dobbeltmantlet bereder med spiral. med glykol, Egen sirk. pumpe og romføler. Spiralløsningen er god, men dobbelmantlet tank er i følge SINTEF ikke anbefalt ...
KE: Hva koster en grunnmur?
Vi fikk et bud med svært detaljert informasjon. Dette er den fullstendige kostnader (materialer, arbeidskraft og betong) for støpt betong, uten mva.Såler: pris per lineær meter 820 krVegger: 1900 kr ...
Grunnforhold: Hva er gode, og hva er dårlige grunnforhold?
Vi startet grunnarbeid i april 2009, for så å måtte avslutte hele prosjektet 3 dager etterpå pga at de fant myr som strakk seg 5-6 meter ned i grunnen på store deler av tomten....Nå er vi ...
Dør og vindu
Alternativ til tetningslister
http://www.norebo.no/filer/kundefil_121.pdf disse er fin rundt karmen dersom det ikke er ordentlig rundt karmen. Fuges eller tapes mot bunnfyllingslisten for vindtetting på kald side. ...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
Murbor til batteridrill: Beste bor på markedet
;D ;D for ikke snakke om heis da.. herre min jesus, det er latskap :Dmå faktisk si at jeg er veldig imponert over hvordan borene virker i mur og treverk..testet det ene 6mm boret i en ...
Ventilasjonsvarmepumpe
Ventilasjon: En guide
Takker, fikk noe og tenke på der
...
El. varmeovn & El. Varmekabler
siemens varmematter 120w\m2 under parkett\laminat. går det bra
enig med sOPp..se om du kan få byttet i 60W/m2..dersom "parkettsperren"ikke virker kan du risikere å ødelegge gulvet... ...
Bad, våtrom og rørlegger
Male veggfliser på bad. Eller kanskje spraylakkere?
Har personlig meget god erfaring med litt Owatrol olje i malingen jeg har brukt. Skulle male et rekkverk inne som jeg ville ha blankt. Owatrolen gjør at malingen flyter bedre ut, og gjør malingen ...
Bad, våtrom og rørlegger
forberedelse til gulvavretting
Takker! Det høres jo greit ut.
...
Ventilasjon og inneklima
Beholde Villavent avtrekk, eller legge opp separat avtrekksvite paa nytt bad?
Du kan regulere avtrekket med ventilåpningen. Jeg har samme ventilator og skiftet kjøkkeninnredning. Jeg koblet bryter bort og den står nå i hastighet 2 hele tiden. Jeg har funnet en ideel åpning på ...
Bad, våtrom og rørlegger
gulvstående blandebatteri til badekar
Se her :)http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19324597 ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Utleie til kommunen og erstatnings krav?
Synes du skal kontakte ISS jeg.Sopp er ikke no spøk.Det skal vaskes med spesialsåpe,og "fogges",ved at man fyller rom for rom med røyk med kjemikaler.Selvom du vasker godt med grønnsåpe ...
3525
3526
3527
4001
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›