Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
112,094
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Bygge nytt hus
Innvendig nedløp flatt tak
Dessverre. En lekkasje på et 2 m2 stort tak kan gjøre like mye skade som på et 100 m2 tak. Noe mindre risiko er det pga størrelsen men på ingen måte proporsjonalt i ...
anbefalte bøker til oppussing
Vi har Trehus boka (Sintef) den er dyr, men det som er billig er ilustrasjonshefte til våtromsnormen med figurtekster er det mye info der. ...
Soverom + bad
Interessert i en enebolig og lurer på mulighetene til å lage et ekstra bad uten toalett i 2. etg. I 1.etg. er det et veldig lite bad (overkant av 2kvm), uten oppbevaring til toalettsaker og ...
Tilbygg & Påbygg
Vil innbygging av balkong øke tomtens u-verdi?
Beklager treg oppfølging fra min side.Jeg undersøkte veilederen, hvor det er laget eget bilag knyttet til beregning av u-verdi - Se lenke, s. 23 (21)Ser av veilederen at u-grad er definert ...
Møbler & Interiør
Skjule radiator
Merk at det er stor forskjell på radiator med vann og panelovn, det siste gir gjerne brann så TS må ikke gjøre noe dumt og farlig ...
Møbler & Interiør
Impregnere benkeplate i betong
Hva med å høre med Hey’di og hvilken impregnering de anbefaler? Da får du i allefall en imp som er kompatibel med underlaget. ...
Tekniske løsninger
Høyskap på kjøkken
Eller ta skapet i fra hverandre og montere det stående? Jeg har selv gjort det med suksess, selv om det kan kreve litt modding og at man må finne andre løsninger for å skru sammen ...
Tekniske løsninger
Takvann system, IBC vannfilter
en brukt meieritank, gravd ned, vil gi vesentlig mindre styr å koble opp enn en bråte IBC-contaienere. I tillegg til at de har mannhull, så det er faktisk i mange tilfeller mulig å ...
Oppbygging kjellergulv etter utpigging
Jeg brukte Bosch 360 rundtlysende laser og en trekloss på tvers på dunke stokken med avsatt riktig høyde. Var ikke så umulig å rette opp bodgulv på hytta med det. Hvis ...
Kjellergulv
Ok. Kapillærbrytende sjikt, hva tenker du på da? ...
Hva, hvordan, hvor - hjørnebord?
Noen som kan gi tips om hvor en får kjøpt slikt (hjørnebordet på bildet og tilsvarende for vinduer)?Er nok ikke allverdens vanskelig å lage, men jeg ser for meg at selv med en ...
Møbler & Interiør
Mikrosement på benkeplate
Da forslår jeg at du starter en egen tråd med temaet, mod burde skille denne ut ...
Lekte ned betongtak bad
UBad er nyopppusset etter norm. Taket var ikke tatt. Er betongtak tenkte å lekte ned 36mm for så å legge plater. Er det ok å øekte rett på betongen og så legge ...
Veggplate
Skal du få fine, slette vegger, så må du bør du være forberedt på litt mer arbeid enn å fjerne strie, pusse lett og male. Slett vegg krever jevn, enhetlig overflate ...
3 eller 4 toms vegg ved vegghengt toalett.
Den ligger utenpå vegg:https://www.svedbergs.no/products/wc-klosett/wc-fixtur-glassbox-120mm-118113 ...
Renovering hus frå 1988. Ønsker råd.
Takk for svar.Vann er tilkoblet komunalt. Tenker og få en rørlegger til og vurdere rørene. ...
Tekniske løsninger
Drenere og isolere nå og senke gulv senere?
Hadde ett prosjekt i sommer der jeg gravde ut å senket nivået 50cm i en kjeller som var drenert året før, det var ingen problem å gjøre undergravingen da vi gravde ut ca ...
Renovering hus 1973 modell
Holder på å planlegger renovering av nyinnkjøpt hus. Huset ligger i Lørenskog og er en 1973 modell på 243 kvm primær.Siden huset er i meget god stand utvendig er planen ...
Hobbysnekkerens verksted
Bygge bokhylle
Det er glattkant eik. https://www.maxbo.no/glattkant-eik-21x021-ubehandlet-p1511585 ...
Pellets ovn i kjeller
Takker for alle svar så langt. Har fått prata med en i dag som selv har hatt pellets ovn og han anbefaler det sterkt, men det var også viktig å få handla en ovn det fantes ...
Bygge nytt hus
Brannsikring av tak mellom garasje og bolig.
Vet bare garasje under hus som hadde tegninger som viser forsterket fundament og hvor vi ser at det er ekstra bæring i vegg. Med mur vegger ville jeg gått for noe litt tungt som tak ...
Møbler & Interiør
Hvor kan jeg få tak i "Shaker pegs"?
https://www.sloyd-detaljer.no/sortiment/tre-metallsloyd/treprodukter/treknagger/Jeg elsker deg. ...
Tekniske løsninger
Støpe ned vannbårne sløyfer baderom. Overstøp og armering?
Skal renovere badet og idag ligger vannbårne rør sløyfene i trebjelkelaget.Tenker å feste disse rett på 22mm gulvspon (17mm rør.) og deretter støpe de ned med ...
Skjule asbestplate(?) på pipe
Teglstein pipe så er ikke tildekking lov, yringsforbud ved første feiing ?Det er satt inn element, så denne kan dekkes til på 2 av 4 sider som jeg har forstått? Denne har hatt ...
Tekniske løsninger
Vannbåren gulvvarme i tegl-/betongvilla fra 1947
Jeg har nå snakket med RIB. Han var 100% sikker på at det ikke var bæring i overgulvet. Kun i betongdekket under. ...
138
139
140
264
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›