Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
112,094
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Hvordan innrede lite bad?
Har du mulighet for å flytte på døra?Flyttes den så dere kommer inn litt mer midt i rommet så kan dere ha ting mot begge kortvegger og få godt med plass til å ...
Bygge nytt hus
Weber ventiguard
Heisann. Holder på å planlegge egen enebolig og lurer derfor om noen har noen erfaringer med weber ventiguard og eventuelt hva materiellet koster per kvm.Noen som har prøvd å ...
Nødvendig å fjerne spon over glava i gulv?
Greit å gjøre det ordentlig når man har sjangs og tilkomst.;)Ser at jeg muligens skrev litt uklart i punktet det lille extra, med hva jeg tenker på som snudd isolasjon: Den ...
Tekniske løsninger
Beregning ståldrager
Hvor bratt heller taket? Sklir snøen av? (I så fall har du risiko med at folk tas av ras, spesielt når portene er på langvegg.) Hvor stor er snølasten hos deg? (Det finner du ...
Oppusning av 20m2 rom med lydhimling og dobble gips plater på vegg
Driver med ro prosjekt, skal lydisolere og pusse opp et rom. En snekker skal gjøre selve byggingen og jeg river noe. Hadde dere byttet til Glava dytteremse her? snekkern mente det ikke ...
Tilbygg & Påbygg
Avtale for overføre et byggeprosjekt fra enkeltmannsforetak til AS.
Som kunde hadde jeg aldri signert på noe slikt. Det hadde stått alarmklokker som hadde gitt tinnitus ved en slik forespørsel. Jeg vil sette det i samme kategori som å spørre ...
Gipsplate oppå lister
Leste litt om Jotun Mineral Revive. Ser ut som det blir bra, men det er dyrt og minner litt for mye om helsparkling for min del. Det begynner å nærme seg å leie malere til å ...
Tekniske løsninger
Lim på veggen
Hei!Jeg holder på å fjerne de "listene" som skjuler kablene, men det er veldig mye lim når jeg fjerner de. Noe som vet om en effektiv måte å fjerne de på? ...
Møbler & Interiør
Merbau gulv..
Har Merbau parkettgulv i hele 2.etasje (er ikke så glad i den fargen, men det er ikke gammelt så skal derfor ikke bytte det), hvilke farger passer til det? Både interiørmessig og ...
Bærende vegg
Alle vegger som krysser bjelkene i bjelkelaget bør regnes som bærende. Tegningen er vanskelig å lese (uklar tekst). Om jeg forstår deg rett mener du at bjelkene går i ...
Bygge nytt hus
linni: Vår vei til boligdrømmen
Ja, så det var usikkerhet rundt om de tålte det dere ville henge opp som var grunnen til 15 mm. Skjønner. Vi kjører på med 12,5 mm vi da tror jeg. Må uansett planlegge ...
Tilbygg & Påbygg
Hvilken tekking
Jeg har kjempestor blomsterkasse på taket og fikk sveiset på duk som går opp i forkant av denne ved levering og så forsetter duken videre på taket helt ut til kanten. Så ...
Spon/walls2paint
Ok, takker. Mulig eg prøver meg heller på Arbor malingklar! ...
Møbler & Interiør
Hjelp til å innrede stue
Matbord oppe til venstre, TV på nedste vegg og sofa vendt moy TV og rygg mot matbord. Ingen lettveggar. Minuset er at terrassedør kjem i TV-stova og ikkje i matstova. ...
Tilbygg & Påbygg
Fundament til terrasse
Terrassen vil stå inntil bolig som dette. Vil tro det ikke er nødvendig med 1x1 meter med isolasjon da ...
Innvendig kjellermur
Jeg holder på å pusse opp kjellertrapp og tilhørende murvegg. Jeg tok drenering med utvendig isolering sist vinter.Jeg har tydelige fukt skader på veggen hvor det flasser av puss ...
Bygge nytt hus
Capella hus
Noen som har bygget capella hus fra Norske hus som ønsker og dele noen erfaringer🙂 ...
Bygge nytt hus
Pris på ny peis i nytt hus - 162 000??
I min bransje er påslagsprosent for håndtering av underleverandører som oftest mellom 15-20%, en sjelden gang opp mot 25%. 15% er mye brukt.Hadde blitt overrasket om husprodusentene ...
Hobbysnekkerens verksted
Hvordan bygge en sterk oppbevaringskasse?
Takk for mange gode svar - veldig kjekt for en amatør :-)Da tror jeg det blir versjon 1, med den løsning å løfte bunnen og legge den på lister, samt klosser under ...
Hobbysnekkerens verksted
Bygge inn barneseng under skråtak
Vi har soverom med skråvegg, og har lyst å bygge "inn" seng til gutten vår. Har funnet mange bilder på Pinterest på løsninger vi kunne tenkt oss, men sliter med ...
Oppgradering og oppussing av barnerom på 9 m2
Nå medførte feilen at vi faktisk fikk lurt inn litt om forskjeller på platetyper og behov for riktig avstand på fester o.l så det kom noe positivt ut av det. Og det er slik ...
Bygge nytt hus
Vårt prosjekt - Estoril spesial.
Ser utrolig bra ut på tegningene. Har du noen bilder av huset nå? Hvor får du kjøpt slike Kloppen søyler? ...
Tilbygg & Påbygg
Lage kaldloft - betong etasjeskillere - Ingeniør nødvendig?
Godt poeng. Vet at andre har måttet sette opp en brannvegg (leca?) mot naboens loft. Det vil kanskje løse brancelleproblematikken.Tenker du at strukturmessig så er det ikke noe problem? ...
Tette hull tak
Enten en metallplate eller en luke. ...
Godkjenne kjelleren som varig opphold
tror det er greit ...
139
140
141
264
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›