#21
 6,009     Finnmark     0
Ser også at på kveldstid er det helt nødvendig å dimme ned lyset i navigator skjermen........ Vil tro at 17" skjermen i Tesla er en konstant distraherende faktor fra trafikken.....Egentlig alle store skjermer, uavhengig av bilmerke Wink
Signatur

   #22
 10,486     Akershus     1
Det skal sies at den natten for to uker siden var det det tredje dyret på en litt over to timer lang tur som traff.

Du treffer 3 dyr på en 2-timers tur, og mener fortsatt at du har de beste argumentene for å unngå ulykker?

Jeg har truffet 2 dyr på .... 18 år og 5-600.000 kjørte km. Det er garantert større sannsynlighet for påkjørsler på enkelte strekker, men 3 på 2 timer var ... en del.
Signatur
  (trådstarter)
   #23
 5,111     Sørnorge     0
Jeg traff det tredje. Unngikk de to første.
Eller rettere sagt - det tredje traff meg.
   #24
 116     Bergen     0
Situasjoner oppstår farlig fort, og om de oppstår, er det alltid best og ha mest mulig klaring, og ikke høyere hastighet enn som er rimelig. Denne situasjonen viser jo også en som kanskje ikke er skikket for førerkort. Hastigheten han kom opp i bak, var ikke liten, og når noe skjer, virker han ikke til å se hva som skjer og tar det med ro, men velger istedet å peise på videre. Egoistisk!

Det kan jo ha vært en kvinne, la oss ikke diskriminere alle gutter med våte rånebildrømmer som bor på landet?
   #25
 10,486     Akershus     0
Jeg traff det tredje. Unngikk de to første.
Eller rettere sagt - det tredje traff meg.


Så du sto stille, og dyret løp inn i deg?
Signatur
  (trådstarter)
   #26
 5,111     Sørnorge     0
Det løp inn i siden og ble overkjørt av bakhjulet. Mitt første syn av dyret var i speilet da jeg lurte på hva dunket i siden kom av.
HSt
   #27
 36,582     Lillestrøm kommune     1
Hadde han kjørt saktere hadde dyret rukket å løpe over veien foran bilen Smile

Så nå har også Petter bevist at if har rett Smile

  (trådstarter)
   #28
 5,111     Sørnorge     0
Hele poenget med tråden var at bilen ble reddet av høy fart, og noen dager etterpå sender forsikringsselskapet mail om at jeg bør kjøre saktere i akkurat slike situasjoner. De var for sent ute med å gi råd, og hadde jeg fulgt deres råd ville bilen fått skader.
   #29
 10,486     Akershus     2
Jada, og i noen tilfeller får man mindre skader av å krasje uten sikkerhetsbelte. Vil du anbefale folk å ikke bruke sikkerhetsbelte når de kjører også?
Signatur
   #30
 2,264     3
Hele poenget med tråden var at bilen ble reddet av høy fart, og noen dager etterpå sender forsikringsselskapet mail om at jeg bør kjøre saktere i akkurat slike situasjoner. De var for sent ute med å gi råd, og hadde jeg fulgt deres råd ville bilen fått skader.

Garanterer du for at alle har like mye flaks som deg i alle mulige situasjoner med dyr på veien?
Hvis ikke, så er argumentasjonen din langt ute på jordet.
Forsikringsselskap og myndigheter ser på det store bildet. Hvis biler holder 100 i stedet for 60, så vil antallet kollisjoner med dyr øke eller forbli det samme, samt at skadeomfanget i kollisjoner øke betraktelig. (Og så kommer effekten av at det blir flere og større kollisjoner med andre ting i trafikken).
Noen dør av infeksjoner og andre overlever å bli skutt. Det betyr ikke at det er bedre å få en infeksjon enn å bli skutt.