Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,486
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Etterisolering av kaldt loft: Hvordan bør jeg gå frem?
Takker for svar.Sjekket litt. blir 1 m med vind sperre ytterst på isolasjonen, sidne det blåser en god del der. så det ikke skal trekke inn i isolasjonen.Isopor ligger ikke i veien. ligger ...
Elektro og belysning
Kurs for komfyr og oppvaskmaskin i samme rør?
Begrunnelsen var fare for overbelastning ved feilkobling. Den tynneste ledning kan bli overbelastet. MEn feil skal jo ikke forekomme
Ventilasjon og inneklima
Ventilasjonskrav - tek 97
Nye TEk åpner for å ikke ha ventilasjonsanlegg.. Men for å komme innenfor energirammene på 125kWh/m2 må du da gjøre ekstra tiltak på endre hold. ...
Gulv
Skifer på gang gulvet?
Her er litt mer å glo på ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Vedovn eller peisovn på kjøkkenet?
Vedkomfyr: Ole Chr. Bye AS sine nettsider.Se under "Ved & varme" og "Vedkomfyr" ...
Utvendig behandling av Leca grunnmur
hei vi driver å bygger nytt hus nå, men støpte en grunnmur av leca i sommer/høst, vi bare slammet en gang først, for deretter og pusse den, er vedig fornøyd med det, men pass på at blandingsforholdet ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kjøpt brukt hus; det har nå vist seg noen feil/mangler.
andreassveen:Det kan jo tenkes at ene fasen fra termostaten har falt av, og da er jo alle felt "defekte" ...
Gulv
Lyst eller mørkt gulv?
hvor mye betalte du for det? ...
Kjøp av bolig/fagarbeid på bad utført svart uten kvittering
Kan dere ikke bare ta med en klausul om at selger påtar seg et tilsvarende garantiansvar som en seriøs håndtverker ville hatt i en 5 års periode, dersom han ikke får håndtverkerene til å gjøre ...
Utvendig behandling av betong grunnmur
Forskalingsolje sees ofte som litt mørkere, skinnende flekker. Spyler du muren med en vannslange ser du dette som partier der vannet perler seg og ikke trekker inn i murverket.Oljen vaskes ...
Hvilket anbud skal vi velge?
Spørs om vi får mye penger til overs å bruke der da! :DHar foresten sjekket Brønnøysund og fått referanser fra de to mest aktuelle firmaene (de to billigste). Så vi er egentlig like langt! Får ...
Generell kjøkkenprat
Tett sokkel eller frittstående ben
Fargene avhenger nok av hvilken leverandør du velger. Noen har alt i alle farger
, andre har et mer begrenset ...
Oppussing og nybygg generelt
Når starter lånet på huset å rulle etter bygging?
Byggelån blir omgjort når man selv føler man er ferdig med boligen og ikke behøver mer kreditt til ferdigstillelse.Dette er nok noe varierende. Noen banker forlanger midlertidig brukstillatelse før de ...
Leca selvbygger kurs
Kom over noe litt interessant her om dagen i Østlendingen...Maxit Leca holder selvbygger kurs om bygging av grunnmur, garasjer etc...det gis selvbyggerkurs bevis. Dette gjaldt for hedmark, men regner ...
Leire i grunn: Grunnmur, drenering, overflatevann.
så vi må se etter setningskader og høre med kommunen kanskje om de vet hvilken type leire det er. skal ha med snekker på visningen. er rimelig handy ja, og har flere folk i slekta som kan hjelpe oss. ...
Noen som har bygget grunnmur med Isorast ?
Du har også Stavanger Thermobygg - vet at de leverer noe lignende. ...
Byggelån eller annuitetslån?
jepp, å det vet jeg ikke... derfor trenger jeg en graf som viser hva som er lønnsomt og nårSkrev litt feil på innlegget ovenfor. Renten på lånet er selvføgelig basert på ett år og ikke pr mnd som jeg ...
Tapet, farge og maling
Pipe fra 1950, malt med oljemaling. Hva nå?
Den akrylbaserte er ok. På mur er gipsplatesparkel ok. Malingen/grunningen suger seg inn i sparkelet og gir en matt overflate. Med flere strøk forsvinner dette.Jeg har prøvd forskjellig vanntynnbar ...
Bad, våtrom og rørlegger
Flislegge bare dusj?
Har en leilighet som var ny i 2004. Gulvet er flislagt, men veggene har malt våtroms -strie. Jeg vil gjerne flislegge veggene nå, men jeg er student og har i beste fall råd til å kjøpe billig 20x20 ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Lyd i alle rom
Che: Hva slags forsterker bruker du til dette? Jeg har en tilsvarende tråd hvor jeg egentlig spør om det samme. Det ligger nok fram i tid før jeg kjøper forsterkeren til dette, men har snust litt på ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Bygge utleieleilighet i kjeller
Krav til fri åpning for rømningsvindu:bredde: min. 0,5mhøyde: min. 0,6mhøyde + bredde skal være større enn 1,5m ...
Eksteriør, tak og maling
Behandling av kledning
Endeved bør grunnes til den ikke suger mer. Ett strøk er for lite der. ...
Hva anbefaler dere av ferdig behandlet kledning i tak?
hehe, Her er url til moelven :PForøvrig er smaken som baken, og synes folk panel er fint i tak må de vel endelig kunnde gjøre det.Takess er nok fremdeles mest solgt til tak i norge pga pris, ikke at ...
Elektro og belysning
Hvor mange % av huskostnaden til elektrikerleveransen?
En ren tommel finger regel rundt 1/4 av kjøpesummen:2,300,000 / 4 = 575000,- (denne er ikke nøyaktig men en pekepin) Kjempefint! Da kan alle komme til meg for å kjøpe installasjon ...
Interiør, møbler og trapp
Kjekk selvbygger verksted i 3 størrelser
Jeg har bygget den minste verktøykassen og jeg har bare en ting å si: Genialt var det. Nå har jeg alt av bor, småting som bits og skrujern etc samlet på et sted istedetfor i mange forskjellige kasser, ...
3902
3903
3904
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›