Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,485
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Vinyl på gulv og vegger: Jeg er nok en raring jeg!
våtromstapet på veggene, også i dusjen, med de typiske skjøtene som begynner å løsne og krølle seg opp etter en stund."Tapeten" kan rulles ut vannrett fra gulv til tak med kun 1 skjøt over ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Er det mulig å bygge rimelig - og andre nybegynnerspørsmål
I snitt mellom 3-400kr/t. Arbeidsgiveravgift og moms er jo da inkludert. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Trenger man kontrakt for å søke lån?
Virker ikke som det har noe å si... for oss så fikk vi meget gode betingelser i forhold til andre... Han snakket med den banken pga de bruker den når de selger hus (et eiendomsfirma på si) ...
Lydisolering av AV-rom?
Kjøp noen diiiiiigre høytalere du har i stua også sier du til kona:"Dette er da ikke høytalere?! Dette er bautasteiner!" ;D ...
Ventilasjon og inneklima
Ventilasjon: Et ventilert hjertesukk...
Mitt anlegg er av typen Covent, og har desverre ikke alle de funksjonene som Exvent systemet har. Ellers så støyer selve anlegget endel, men det er ingen lyd fra ventilene, Hverken på inn eller ...
Tapet, farge og maling
Panel/tre-maling på pipe
Skulle tro det går greit, men sjekk med malingsbutikken om de spesifikke produktene.Generelt går oljebasert på vannbasert, men ikke motsatt.Jeg har gjort det med noen av jotuns produkter og det har ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Inport av verktøy
Du er ikke den første til å spørre om ...
Oppussing og nybygg generelt
Selvbyggere - Hvordan regner dere? Hva kan man spare på?
Uff uff uff :( Og hugsar det Hatlestad terrasse i Bergen? Ei dalside som løsna og slo inn i nokre rekkehus. Det var vel tre personar som omkom her. Eg er ukjent med i kva grad geologiske ...
Sag, Kapp & Gjæring
Bajonettsag
Milwaukee, proff verktøy. ;DBatteridrevet bajonettsag V28 SX Batteridrevet slagboremaskin V28 PDhttp://www.milwaukeetool.noV28 PD takler 110/127mm hullsag uten problemer.28V batterermaskiner kan ...
Hedalm Anebyhus
Hedalm Anebyhus: Rosenborg
Sikler litt på Hedalm Hus av typen Rosenborg!Noen som har erfaringer med firma/hustype?Har ingen erfaring med hustypen, men jeg har hjulpet til å sette opp en hytte fra de. Vi var tre stykker, en ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Pipe og brannmur. Pusses, og males eller flislegges?
hva med å legge på skifer? enten natur eller skifer fliser... Kan ta en tlf til eide da får du skjært og lagt skifer'n, men det er store å små plater i et "ikke firkantet ...
Gulv
Biltema flislim
brukte flislim fra biltema på et bad,var ikke fornøyd i det hele tatt festet seg liksom ikke på veggen.gikk over til adda flislim ,100 ganger bedre og jobbe med ...
El-kassett & Dobbelmantlet
Hva er en "El.kasett"?...og hvorfor har man dette?
Elkassett = VannvarmerElkassett/ Element = Brukes, kombinert med termostater for å regulere til rett temperatur, f.eks. tappevann, sirkulasjonsvann for gulvvarme etc.Elkassett / element bør utifra ...
Ventilasjon og inneklima
Er dette noe? Villavent VR-400 EV eller VR-700 EV
Og ikke minst i det den veksler har du 1-2 sekunder med kortslutning av luftstrømmen med nesten dobbelt trykk, da begge viftene jobber sammen med å suge ut inneluft og blåse den inn i tilluften.I mitt ...
Garasje og uthus
Hvem selger prefabrikerte takstoler ?
Oversikt over noen leverandører.Kan være lurt å avlegge produsenten besøk før du bestiller.Medlemsskap i foreningen er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.Noen lagrer takstolene utendørs uten ...
Tapet, farge og maling
Farge/materialvalg dillemma for panel/pipe
Malbar silikon, interessant. Samme at oljemaling går både på panel og mur. Da et mer subjektivt spørsmål, hvis panelveggene er eggehvite (og listverk hvitt), hva er da penest/mest naturlig; pipe malt ...
Etterisolere, minumums tykkelse på isolasjon?
Det er en ventil der nå, må sette inn et par nye. Blindkjelleren står på toppen av en fjellknaus, kun fjell under der, og knusktørt. Har en liten luke og kan krype rundt i ca 2/3 av kjelleren. Det er ...
Generell kjøkkenprat
Er så lei den luta kjøkkeninnredningen Hva gjør jeg?
Naboen fikk sitt sprøytelakket hos en billakkerer han kjente. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Isolert under badegulv i hus fra 1982 ?
Fysikken sier jo at all varme stiger opp, så hvor mye isolasjon du trenger kan ikke være så mye.Har også lurt en del på dette (har kjellergolv fra 93 med 5 cm isopor).Varm luft stiger nok stort sett ...
Tapet, farge og maling
Maling av panel, rulle vs pensel?
Du får se hvor mye treverket "reiser seg" og så vurdere hva og hvor mye du vil pusse. Noen ganger går det greit helt uten pussing, andre ganger ikke. Pass bare på at malingen er helt tørr ...
Grunnarbeid, mur og betong
Fukt - saltutslag? i ny bolig
Jeg har sett litt mere på bildet.Hvis det ikke er kondens eller regn fra utsiden som saltet holder igjen kan det nesten se som om det har rennt vann fra toppen av muren. Dette har spredd seg i skiftet ...
Luft-Vann Varmepumpe
Daikin luft-til-vann varmepumpe, er det noen som har erfaring med den?
;)pris er relativt mange rom etc..kurser m.m ca 100000,- inkl.mva ...
Byggeperioden - nytt hus
Drammenshus vs. Blå Bolig
Må si at Sintra var et fint hus. personlig syns jeg Skaugum er et hus "alle" har. Sintra hadde noe annet som jeg ikke kan sette fingern på.. Men lykke til videre i prosjektet.... Driver med ...
Tapet, farge og maling
Betongmaling på tre?
Så bra!- Da blir det slik Takk for svar ;D ...
Baderomspanel, Baderomstapet etc.
Fibo-Trespo Baderomsplater : Hva koster disse?
de jeg har sett har vel kostet rundt 450 kr plata. Så har du noen litt dyrere til nærmere 600 kr pr plate. ...
3903
3904
3905
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›