Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,385
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Må man søke om å bytte fra stående til liggende panel?
Da kom jeg omsider gjennom på telefon til en saksbehandler på plan og bygg.. Det regnes som vedlikehold å bytte panel, det å bytte fra stående til leggende gikk også under vedlikehold. ...
Ventilasjon og inneklima
ventilasjonsanleggets fraluft inn i garasje...lovlig?
Ville hørt med noen som kan faget, f.eks Hamstad. Trolig er det intet i veien for å gjøre det, men godt mulig må jo du bryte en branncelle, med tilhørende krav (f.eks brannisolasjon av røret, ...
Ventilasjon og inneklima
Balansert ventilasjon og lufteventiler
Som Kjelli sier så må disse stenges, fortrinnsvis tettes bedre enn bare å lukke de, siden de neppe blir 100% tette, og vil gi en anelse kulderas. Noe mineralull inn i en pose, som du trør inn i ...
Bad, våtrom og rørlegger
Vaskerom: Luke i gulvet ned til kjelleren
Jeg vet ikke regler for slikt, men jeg tror at vaskerom blir sett på som våtrom, og da skal det vel være membran og sluk på gulvet. Da må du lage tett kant rundt luken, slik at ikke vannet renner ned ...
Elektro og belysning
Er downlightsene på badet mitt fagmessig montert?
Elekt har helt rett. LED kan dimmes. De avgir så lite varme at du kan holde de i hånden uten knapt å kjenne avgitt varme. Boks er bortkastet til annet enn å beskytte ovenfra, men hvem trenger det? Kun ...
Planløsning og Fasade
Montere større vinduer på funkishus
Joda! Det er nå ett igjen, tre ble solgt ganske kjapt! 200m til skole, ved sti igjennom skogen. Uslåelig i et megaområde med vanskelige skoleveier ellers! Forresten, dette er ...
Eksteriør, tak og maling
Feilmonterte takstein?
Takk til alle som har svart. Skal ta kontakt med forsikringsselskapet for å høre om vi kan få en rapport om omfanget av arbeidet som er gjort slik at vi kan se om det er mulig å få utbedret dette. ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Unngå spikerhull med dykkert-pistol
Husker ikke om trykket kunne justeres på pistolen eller ikke. Gebe har bl.a Byggmakker, Byggkjøp, og de som gir ut reklamebladet Proffnytt. Mekk også muligens. Pistolen heter F50C. Er verdt å ta en ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Importere Dewalt til Norge fra USA.
en kamerat og jeg har impotert mye dewalt og bostich fra statene, intet problem. eneste er at du må enten kjøpe en omformer for lader eller norsk lader. Jeg anbefaler å kjøpe lader, ikke omformer. ...
Hage og uterom
Enebolig i kjede: Kan jeg rive terassen?
ville heller ikke lagt terassen ned, med trapp fra dør. bedre å ha trapp ned til plen....Så lenge det ikke er et boretsalag, skal ikke dette være noe problem, men kanskje en ide å sjekke med kommunen, ...
Hage og uterom
Belegningsstein: Problem med bilvask?
Bensin, avfetting osv går greit og skylle bort. Men olje er de ikke spesielt gla i. ...
Hage og uterom
Blandingsforhold Roundup ECO
Fikk også tak i en flaske, på denne sto det meget god forklaring på blanding tilde forskjellige ting.Jeg skulle ta knekken på gamle røtter som skjøt skudd andre steder, jeg boret noen hull i røttene, ...
Timelister
Takker;-D ...
Tapet, farge og maling
Male på vinyltapet
Mange av forumets faste deltagere har ferie vet du ;)Men, jeg tror du kanskje vil oppleve at malingen sitter dårlig på sikt.Jeg ville anbefalt å matte ned med finfint slipepapir for deretter å ...
Konstruksjoner og isolering
95mm slett listverk - finnes det?
moro når man snakker med folk man bare har møtt i den virtuelle verden her på forumet
Uansett, virker som ...
Vestlandshus
Vestlandshus: Sandshornet -Pristilbud
Vi bygger også Vestlandshus i Hordaland. Vi har samme erfaring som dere, alt som trekkes ut har liten verdi, men alt som kommer i tillegg er dyrt. Men jeg syns de er veldig hyggelige, og de tar jobben ...
Gjenbruk og resirkulering av Leca Isoblokk
det jeg tenkte var å "sage opp" veggene i deler og flytte de, må da også støpe delvis ny plate på marka. ...
Tomannsbolig og støy
Huff den saken her er skikkelig kjip!.Jeg ville snakket med naboen med en god tone og fortalt problemet, Kanskje de vil vise hensyn når de bruker trappen?Tror ikke denne saken er meldepliktig til ...
Krav til rømningsvei
Anbefaler at du leser denne:Veiledning til teknisk forskrift - Sikkerhet ved branntakker! ...
Tapet, farge og maling
Hvordan finne ut hvilken type overflatebehandling som er brukt tidligere?
Problemet er at jeg ikke kan være i nærheten av oljemaling i flere dager, og må gjøre dette selv... Så da får det heller dunste litt på langs. ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Hvor lang tid tar det å importere verktøy fra USA?
Min Hitachi NR90GR hentet jeg på posten idag,så det gikk jo ganske greit. Har handlet spiker og gass fra byggtjeneste AS,så nå mangler jeg kun omformer eller norsk lader;er litt i tvil-har også ...
Herdetid på søyler
Herdetiden på betongsøyler er vanligvis ca en måned. Etter en uke er de likevel sterke nok til at du kan begynne å belaste forsiktig. Antar at du støper inn søylesko.Vil tro at du sparer en del liter ...
Oppussing og nybygg generelt
Kvm pris for nybygg i Østfold?
Aner ikke hva prisene ligger på, men kan anbefale et par bedrifter/byggmestre du kan kontakte. ...
Elektro og belysning
Rør for kabel fra vegg til varmekabler i gulv
Har fått svar fra Nexans om spesifisering om det bør eller må legges i rør:---... Kabelen må trekkes i rør p.g.a. forskrifter. Den eneste kabelen som er godkjendt for å ligge i vegg uten rør er PFXP. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Defekt FM Matsson utekran
Takker for svar. Nå er rørlegger her, og han skifter hele krana. Lyden mener han kommer fra tilbakeslagsventilen, og at det skal være slik...lyden forsvinner når jeg skrur opp trykket til maks. Vet ...
3901
3902
3903
4011
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›