Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,785
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Vannbåren varme
Lufting av radiatorer
Hvordan du får minst mulig luft i anlegget ved fylling har jeg ingen triks for. Vet ikke om det gjør noen forskjell.Min erfaring. Det som er mest lønnsomt er å lufte på den radiatoren som er høyet i ...
Tapet, farge og maling
Male kjøkkendører: Liggende eller hengende?
Takk for svar!Hva synes du om å først male med matt oljemaling (fins det?) og så lakke over med klarlakk? Jeg har store planer om IKB... ;D OG da maå man ha litt dybde.IKB? = International ...
Hage og uterom
Markbetong - underlag og utførelse
Vi tenker oss ganske enkelt en betongplatt som vi kan dekke med lemmer av trykkimpregnert treSiden dere tydligvis ønsker dekke av trykkimpregnert, ville det ikke være enklere og rimligere å sløyfe ...
Bygge nytt hus: Hva skjer og i hvilken rekkefølge?
Skal bygge i Mo i Rana. Vi er en familie på 3. barnet på 3 mnd og vi er 22 år gamle. Dette blir første hus vi bygger ja, hvis vi får låne penger av banken.Er kommet litt i kontakt med en som driver ...
Kledning som ikke er lektet ut
Jeg mener det går greit å få den stram. Tenkte det samme som deg først, men testet litt i dag og det gikk greit nok. ...
Byggeperioden - nytt hus
Første møte med husleverandør?
Da har vi vært hos Mesterhus. Kort oppsummert så sitter vi igjen med en god følelse etter å ha vært der en times tid. Vi fikk fortalt hva vi ønsker i huset vårt og hva slags fasade vi liker og skulle ...
Gulv
Laminat i hvitoljet eik?
Prøv alloc..de har ihvertfall hvitoljet eik både i plank og 3 stavs...de har skikkelige golv som tåler mykje juling!! har det sjøl!! ...
Forslag til gulvdekke på kaldloft?
jeg brukte golvspon 22mm 60x240 cm....virka fint d! lim skjøten så legger du de på tvers av bjelkene..slipper lekting då! ...
Hvem byggvareforhandler bruker du?
Handler trelast fra ei lokal sag mye billigere.2fire 13kr pr m2to 6,5 kr pr m36-198 21kr pr m ...
Dør og vindu
Mål på tofløyet innerdør?
Heisann, en link fra kloppen trevare....de lager skikkelige dører med 'ekte' hengsler...har samme type sjøl..last ned katalogen og sjå side 13!!!! ...
Utbedring av kjellergolv
jeg skal snart utbedre mine kjellergulv. Huset er fra 59. Jeg skal legge en 2mm fuktsperre og bygge en ramme av 2"2 og legge 5 cm isoporplater og 22 mm gulvspon på toppen. Dette burde holde deler ...
Verktøykasse, Arbeidsbenk & Oppbevaring
Lage høvelbenk selv - Tegninger
Noen som har tips hvor en kan kjøpe skruene til grei pris? ...
Ventilasjon og inneklima
Ventilasjon av kjellerbod
kan du frese ut av dørstokken so er vel det det 'fineste' og mest diskre kanskje?! ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Kjøpe verktøy på eBay?
Har bra erfaring med maxtools.com. De har mye bra og billig kvalitets verktøy. ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Tracking (pakkesporing) ved import fra USA
Det er bra. Jeg er knallfornøyd med mitt Makita verktøy. Drillen er fantastisk. ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Montere vifte på peisovn: Noen erfaringer?
Jeg skal montere en ny peosovn i stua, og så ser jeg at det kan monteres en vifte på den. Den øker konveksjonsluftingen betraktelig.Er det noen som har erfaringer med en slik ekstra vifte? Jeg ...
Hvordan bygge opp ny yttervegg etter norsk standard
Sparkelarbeidet for å få dette pent er tidkrevende og vanskelig da platene ikke er forsenket på kortendene, dessuten får man problemer med forsenkingen på langsidene. Jeg anbefaler stående montering. ...
IKEA kjøkken
IKEA kjøkken: Montere selv?
Ah, se der ja. leser aldri blader annet enn musikkblader jeg
Sorthvitt er stilig, kanskje jeg skal gjøre ett unntak ...
Ferdig grunnet kledning
De fleste trelasthandlerer har det. Kan iallefall bestille. Ville spurt på pris flere plasser. Ca kr 20 pr m2 ekstra i forhold til hvit kledning. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan bygge opp nytt baderomsgulv i kjeller
Hei. Fabelaktig forum! Har fått svar på en haug med spørsmål bare ved å lese gjennom andres postinger og svar, men følgende finner jeg ikke noe informasjon om: Jeg skal i gang med å bygge nytt ...
Fordeling av last i såle?
Vi har brukt L-Element med S200 xps og Styrodur 2500 til søylepunkt og bærevegger ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lufting av avløp: Maksimal avstand fra toalett til lufting over tak?
Jepp fant det ut selv her om dagen... Maks 10m på 110mm og 75mm og maks høyde på 4m
...
Varmekabler i kjellerrom/tv-stue
Rommet vil bli brukt relativt hyppig. Som jeg har nevnt i et tidligere innlegg vurderer jeg å støpe Leca fasadeblokk 1 meter opp på veggen (4 høyder). Evt. kondens dannes vel nederst på veggen (?). ...
Dør og vindu
Svart ytterdør
Vet ikke noe om kvalitet og denslags, men svart dør er kult! eller..alt som ikke "mannen i gata" har er kult! :)Om du kunne ta en prat med min halvdel... Men vi har nå malt dørene med svart ...
Dør og vindu
Vaske smårutede vinduer
Jeg vil på det varmeste anbefale å bruke "Nylon-vask". En blå-hvit tube, pakket i liten pappeske, akkurat som tannkremen, med et vaskemiddel som "knuser" alt annet jeg noengang har ...
3900
3901
3902
4026
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›